• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Två mot en - vad väljer du? (Rolle vs Ap)

Vad väljer du?


  • Totala väljare
    143

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Svårt svårt men det blir nog AP även om 2 klockor (oftast) är bättre än 1. För lika för att göra nytta. En sub C och en DD hade dock ändrat utfallet :D
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Inte en enda bild i tråden.....


Hmmm hade valt AP.

-varför?

Jo för jag inte haft någon.
Bättre nu?
image.jpg

image.jpg
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Det har väl redan sagts, men varför ha två så lika Rolex? Om frågan istället är "Två ggr 60', eller en för 120'?" Så hade jag nog valt två "billigare". Skulle inte känna mig bekväm med en så dyr klocka på armen, och då skulle jag istället bli begränsad i hur jag använder den.
 

Kson

Patek
2-Faktor
För min del hade jag valt Rolex, men får jag samma fråga om 1 år så hade jag sagt AP :)
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Svårt...sitter ju på en vintage sport Rolex (5513 meters first) och en AP RO 15400.
Det man måste ta med i tankarna om man skall vara OWG med en AP RO 15300 (eller 15400) är att en inte är lika tålig som en sport rolle. Den fina ytan på AP:n får lätt hairlines och är därför inte lika tålig som Rolex.
Klarar man det är AP en otroligt klocka!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
LÄTT! Rollarna alla dagar i veckan, alla dagar i månaden och alla 12 månader om året! Varför! Jo det kostar att serva AP nästan lika mycket pengar som det kostar att serva båda Rolexerna tillsammans, och så är det kortare servicintervall på APn och så har man 2 klockor i stället för en, M`key! Sist men inte minst, så är Rollarna coolare i min värd.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Har fortfarande inte riktigt hajat grejen med AP....men det kanske kommer...kan inte riktigt gilla formspråket!

Vänta tills du haft en på handleden. Jag hade en på handleden i tre veckor, var barnvakt åt Brogren's. Den gör sig inte rättvisa på en platt bild, det är detaljerna när den är i rörelse som förför mig... Jag gillade den inte alls på bild.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Vadfan. Du kunde komma på en bättre fråga? ;) jag hade valt två rollar över en ap. Coolare med två rollar än med en AP!
 

oystercase

Cartier
Vad händer med datumet, ser ut som det håller på slå om 19:30, känns inte som om det skulle kunna hända på Rolex ;)! Är det den kvalitets känslan ni AP anhängare snackar om?!

Den var given :)

Tydligen justering av fjädern som slår över datum, dök upp efter service, har inte hunnit få det fixat, händer typ varannan månad om klockan hänger i viss vinkel på natten...

Har haft samma fel på både datejust o 16600, var tydligen lättfixat för min urmakare.
 

Bolio

Panerai
Jag som inte tål fyrkanter eller rektanglar vad kan man tycka om de som har åtta kanter?
Två Rolex är det rätta och det ända alternativet.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 
Vänta tills du haft en på handleden. Jag hade en på handleden i tre veckor, var barnvakt åt Brogren's. Den gör sig inte rättvisa på en platt bild, det är detaljerna när den är i rörelse som förför mig... Jag gillade den inte alls på bild.
Ok, någon som behöver en fodervärd åt en AP en månad?
Lovar att mata den med jäma rörelser och bada den ljummet varje kväll!
 
Topp