• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Två (olika) foldrar i samma låda, varför då?

Conny

Breitling
Hej på er! Jag har ärvt en Omega digitalklocka efter min morbror. Jättefin och knappt använd alls, han gillade helt enkelt att samla på saker. Men i lådan finns två foldrar, en för rätt modell, calibre 1603, och en där det står Omega Quartz kaliber 1370, se bild. Varför då? Har 1370 hamnat där av misstag? Har det nåt med innanmätet i klockan att göra, att nåt är utbytt?

nIaYmph.jpg
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Kan tyvärr inte svara på din fråga men upp med fler bilder på klockan! Ser kanon ut!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Underbart arv! Är helt klart avundsjuk. Angående instruktionsfoldrarna har jag inget bra svar, men förmodligen har den extra hamnat där av ren tillfällighet. Kan inte de aktuella kalibrarna men urverk brukar inte vara utbytbara.
 

Camo00

Patek
Hej, välkommen och grattis till en sjukt cool klocka!

Jag håller med ovanstående om att 1370-foldern förmodligen hamnat där av misstag, eller kanske som reklam vid nån service??
Jag kan inga detaljer kring nåt av verken men tror definitivt inte att de är utbytbara öht. Detta utifrån att den ena är en LED-modul och den andra ett traditionellt quartzverk till ett trehands-ur.


Kaliber 1603:

omega1602constellationled8.jpg



Kaliber 1370:

86295422.jpg
 

svesam

Rolex
Om morbrodern gillade att samla på saker är det väl inte helt osannolikt att det finns en Omega till i gömmorna och att foldern helt enkelt hamnat i fel låda. :cool:

//Daniel
 
Topp