• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Två Seiko dykare.

rogart-63

Patek
Två härliga gamla Seiko som har fått nytt liv. Båda har renoverade verk och funkar bra . Nya packningar och glas i bägge två. Spencer Klein glas type III i original utförande.http://www.ebay.com/itm/151984701577
En underbart patinerad 6309-7040 Turtle med ovanlig Suwa tavla. Original visare. Men insert är troligen ett AM. Så har vi allafall kommit fram till.
Kommer på ett mycket fräscht Z22. Pris sätter jag till 2100:- skickat i Sverige . Retur enl ök. Inget är omöjligt tar bara tlite längre tid.
DSC06172.JPG
DSC06171.JPG
DSC06173.JPG
DSC06174.JPG
DSC06175.JPG

Och så en Seiko 7005-8052 OHPF .Som oxå räddats från seikodöden:) . Har fått en helt ny bezel och glas. Nytt originalglas .Servat verk . Finns lite märken i tavlan men knappt synliga annat än på nära håll och bra syn :) . Märken finns i boett och något slitage runt lugghål . Nya packningar och ny krona. Nya o-ring i kronan gör att det kan vara lite trögt att hitta läget för snabbdatuminställning. Men funkar mycket bra när man hamnar rätt. Något som kommer bli bättre med tiden. Sitter ett sletet skinn nato på klockan. Lite kortat. Bra blås i lumen .
Pris sätter jag till 1650:- skickat i Sverige . Inget omöjligt att skicka i övriga norden. Retur enl ök.
DSC06178.JPG
DSC06177.JPG
DSC06179.JPG
DSC06180.JPG
DSC06181.JPG

DSC06176.JPG

Lumen på den sista seikon .
DSC06189.JPG


Fler bilder kan skickas vid intresse.
Observera att här är inget polerat utan tidens tand har fått gnaga på boetter m,m .
Tolkar jag tabellerna rätt är 6309 från juli 1981 och 7005 från februari 1971? Rätta mig gärna om jag har fel?
Bumpa två gånger på en dag såg jag nu. Lovar att inte bumpa imorgon :p
 
Senast ändrad:
Topp