• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Två vardagsklockor

Hej alla!

Jag är i färd med att skaffa mina första mekaniska klockor, två finare omega dressur vintage finns som ska lämnas in för service och genomgång.

Jag hade sedan tidigare bestämt mig för en longines hydroconquest som vardagsklocka, men funderar nu på att skaffa också en billigare dykare för allt i vardagen. En hydroconquest skulle isf få bli kontorsklocka.

Så om jag vill ha en dykare för billig prisvärd peng för tillfällen då jag bygger, gräver i trädgården etc. Vad skaffar man då?

Och finns det andra klockor som är mer prisvärda, högre kvalité för liknande pris som hydroconquest?

Mvh Andreas

Seiko har ju en hel del bra alternativ i den prisklassen :) jag kör en seiko mini turtle som får åka på vid liknande tillfällen

Begagnad Oris Aquis. Finns i en massa olika varianter och färger.

oris-01-733-7730-4135-07-8-24-05PEB.jpg

Begagnad Sinn 104. Tekniskt sett en flieger, men har många likheter med en dykare.

8920091361310.png

Certina DS Action Diver 38 mm. Billigare än de två förstnämnda, men håller ändå riktigt hög klass. Borde kosta dubbelt så mycket.

3541041-10a91cea59f3819ec1187c65c06eced5.jpg

Begagnad Sinn 104. Tekniskt sett en flieger, men har många likheter med en dykare.

8920091361310.png

Certina DS Action Diver 38 mm. Billigare än de två förstnämnda, men håller ändå riktigt hög klass. Borde kosta dubbelt så mycket.

Sinn 104 var sjukt fin! Trevligt med count down bezel också

Kan tipsa om Orient om man vill komma ner ännu lägre än 3-5k. Kan nog hitta begagnade för under 2k här på forumet.
Kör själv en Orient Kamasu som jag tycker är väldigt trevlig. Enkel, bra storlek och man behöver inte oroa sig så mycket.

Bilagor

• IMG_20220113_202643.jpg
    IMG_20220113_202643.jpg
    307.3 KB · Visningar: 16
Kan tipsa om Orient om man vill komma ner ännu lägre än 3-5k. Kan nog hitta begagnade för under 2k här på forumet.
Kör själv en Orient Kamasu som jag tycker är väldigt trevlig. Enkel, bra storlek och man behöver inte oroa sig så mycket.
Lät spännande, men jag har problem såhär i början att hitta/komma åt köp och sälj. Behöver jag göra något för att ta del av det på forumet?

8920091361310.png

Certina och deras dykare har jag tittat på, bra pris och verkar vara mycket för pengarna. Men den känner jag att jag inte skulle våga använda i oöma situationer. Känns lite för fin.

Lät spännande, men jag har problem såhär i början att hitta/komma åt köp och sälj. Behöver jag göra något för att ta del av det på forumet?
Nej, det ska inte vara några problem att komma åt forumdelen. Däremot kan du inte se köpesavdelning eller posta en egen säljannons än men du kan kontakta säljare genom PM (klicka på deras användarnamn för att inleda en konversation). 🙂

Som ovan så ska du kunna komma åt säljannonserna, så jag köpte min.
Tycker också det funkar rätt bra att söka på t.ex. Orient Kamasu eller Orient Mako (eller bara Orient) och välja endast titlar. Brukar dyka upp mer säljannonser än trådar och man kan se lite vad de gått för tidigare eller vad som är ute nu.

Tillbaka
Topp