• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Forumbugg tvåfaktorsautentisering fungerar ej?

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Är det någon mer än jag som tvåfaktorsautentisering plötsligt inte fungerar för? När jag tittar i inställningarna så är alternativet ibockat. Jag loggas dock in direkt när jag skriver in mina uppgifter.

"Problemet" började igår när jag plötsligt fick ett tvåfaktorsautentisering-mail utan att jag försökt logga in på KS. Bytte då lösenord för säkerhetsskull även om IP adressen som angavs i tvåfaktorsautentisering-mailet såg ut att stämma överens med min.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Om du loggat in på KS på flera enheter kan det vara så att någon av dem försökt logga på med sparade uppgifter i kombination med att sessionstiden löpt ut. Det händer mig ibland.
Har du kryssat i ”förbli inloggad” kan du nog logga ut och den logga in utan 2-faktor på samma enhet.
Tror inte det är några konstigheter här, bara lite oväntat beteende :)
 
Topp