• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tvåtonsklocka i 31-34mm - någon som har något tips

aljung

Panerai
2-Faktor
Söker en klocka att ge i present till min fru senare i år.

Kriterierna är följande:
1.Tvåton
2. 31-34 mm,
3. Länk (i tvåton)
4. Ej Seiko, Certina
5. Budget 8-12K
6. Kvarts eller automat spelar ingen roll
7. Begagnat/vintage är inga problem

Har kollat lite på Omega Seamaster 120, den gillar hon. Rolex Date är självklart ett alternativ, men finns den med tvåtonslänk (inom min budget)? Datejusten är nog tyvärr lite för stor.

Vad har jag missat? Fyll gärna på med andra alternativ (gärna med bilder). 12K är max och jag har inte möjlighet att gå högre än detta.

//Andreas
 

Roxen

Cartier
En Rolex Date är ju klart bästa alternativet, är du beredd att leta ett tag kanske du kan hitta nån strax över din budget, lycka till!
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Söker en klocka att ge i present till min fru senare i år.

Kriterierna är följande:
1.Tvåton (guld/stål)
2. 31-34 mm,
3. Länk (i tvåton)
4. Ej Seiko, Certina
5. Budget 8-12K
6. Kvarts eller automat spelar ingen roll
7. Begagnat/vintage är inga problem

Har kollat lite på Omega Seamaster 120, den gillar hon. Rolex Date är självklart ett alternativ, men finns den med tvåtonslänk (inom min budget)? Datejusten är nog tyvärr lite för stor.

Vad har jag missat? Fyll gärna på med andra alternativ (gärna med bilder). 12K är max och jag har inte möjlighet att gå högre än detta.

//Andreas

För att förtydliga ska det vara guld/stål. Var lite otydlig på den punkten.
 

Ricrob

Patek
Den här sköningen kanske vore ngt? Säkert inte superläge att få tag i men just denna såldes beg för 1000$.

image.jpg
 
Topp