• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tvåtusentävling!!!

Gummo

Joker
2-Faktor
Grattis! Ni har fått äran och möjligheten att läsa två tusen inlägg av mig här på Klocksnack. Det ska firas med en tävling. Jag skippar snacket eftersom jag precis skrivit en lång och tårdrypande krönika om min väg in i klockträsket. Läs här eller hoppa direkt till tävlingen.

Du kan vinna den härliga boken "Great Olympic Moments In Time" av Omega. Barnen har ännu inte ritat i den och jag har inte vikt hundöron.
Ta en fin bild av en gammal Omegaklocka som du äger. Äger du flera gamla Omegor kan du givetvis arrangera dem i samma bild. Skriv också en kort motivering till varför just du ska ha boken och svara på frågan; Hur många individuella OS-guld har Thomas Wassberg?

Söndag den 8/2 avslutas tävlingen och en inte allför lång tid därefter avslöjas vinnaren.

IMG_0842.jpg
IMG_0843.JPG
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Hej klocksnack. Jag heter Hans och har nördiga kvaliteter. En sak jag aldrig nördat ned mig i är sport, men med en bok om sport med ett lite intressantare perspektiv kanske jag skulle lära mig något?
Tack Hans! Du får fan en straffråga eftersom du sket i att svara:
Vad hette han som kom tvåa efter Thomas Wassberg i 15km-loppet vid OS i Lake Placid 1980?
 

Ragge

Cartier
Tack Hans! Du får fan en straffråga eftersom du sket i att svara:
Vad hette han som kom tvåa efter Thomas Wassberg i 15km-loppet vid OS i Lake Placid 1980?

Påminn inte om detta! Det var en dag fylld av trauma och tragik! :) ;-) Men Thomas Wassberg gillar jag skarpt. Jag ber att få återkomma med tävlingsbidrag.
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Måste man äga en Omega? Min Rolex känner sig sjukt kränkt och gråter i hörnet. Tack! Nu måste jag sitta upp halva natten och trösta min lilla expy...
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Wassberg har två individuella guld...

Motivering? Hmm, eftersom min fru inte är vidare intresserad av klockor och definitivt inte av sport så lär inte boken få plats i bokhyllan, så därför kommer jag vid eventuell vinst skänka den till bättre behövande, dvs. Hans_Delsbo.

Min sommar-klocka:
resized-IMG_4723.JPG
 

Gummo

Joker
2-Faktor
OS-klockan från 1976 ger svaret: 2 individuella + 2 i stafett. Klockan känner sig lite ensam med sin massivt sportointresserade ägare, så klockan vill gärna ha boken för att få känna på hur det _egentligen_ är att vara en olympiaklocka.

Utan att föregå någonting kan jag på rak arm säga att du ligger bättre till än både theargonaut och Hans_Delsbo i alla fall!
 

Patrik J

Rolex
Surgubben tog två individuella OS-guld. Anledningen till att jag ska vinna är att jag inte har vunnit något sedan jag vann tio spänn i en korsordstävling i Kamratposten på tidigt 70-tal – så det är helt enkelt min tur nu. Å grattis, förresten.
F4J4vrr.jpg
 

jabla

Sarlacc
Då kanske man kan vinna lite respekt genom att rakt ut säga: Grattis till två tusen och att jag vill ha boken lika lite som du. :)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Tack Patrik J! Med en sån dräparomega kan det gå bra i tävlingen. Tack jabla! Det är dock en fin bok. Räddar den till någon som tar hand om och uppskattar den mer än jag och min familj. Häromdagen lyckades jag precis rädda min fina fotobok "Landet utom sig." av Lars Thunbjörk (som är lite rare och värdefull) från att klippas sönder.
 
Topp