• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tv-spel till 5åring

D..S..

Silver
Hej

Har en grabb som fyller 5 strax. Funderar på om det är värt att satsa på ett PS5 som är på REA just nu. Fördelen är att jag också är intresserad av det.

Det andra alternativet är Nintendo men OLEDvarianten är utgående och underlägsen PS5 på alla sätt förutom titlar för småbarn.

Tredje alternativet är att vänta på Switch 2 som ska komma i mars. Lär kosta ca 450USD (ungefär samma som PS5 just nu).

Hur hade ni gjort?

Har han några önskemål om spel? Är super Mario grejen är valet enkelt. Jag hade nog gått på Switchen hur som, finns många bra spel till de mindre och det är inte så dumt att den är portabel också. Även den nuvarande versionen av Switch kommer roa honom i många år.

Utbudet är Switch är överlägset till den målgruppen.
Båda konsolerna är kanon. Vi kör båda hemma, lika uppskattade!

Köpte Nintendo till dottern när hon fyllde fem tidigare i år. Har blivit många roliga kvällar för mig och henne tillsammans med Mario. Även frugan och jag när dottern lagt sig. :D

Supersmidigt att kunna ha med sig på resor också. Inte ångrat en sekund.

100% en Switch i den åldern. Usel grafik jämfört med PS5 men utbudet av spel för barn är oslagbart. Finns massa spel som man kan spela tillsammans också vilket är väldigt kul!

Köp begagnat. Barn har sämre motorik, saknar riskförståelse, blir arg för att ostkroken är böjd åt fel håll och vad fan som helst. En repa eller slag gör inget direkt sämre om de inte slocknar och du slipper bli lika arg/rädd för att saker ska hända. Vi vuxna springer och räddar på tok för många ”viktiga” dyra grejer som barnen nästan har sönder hela tiden. Win win.

Spela med barnen är kul, jag sitter här några år senare med en arsenal av grejer, grabben är 13 idag och på hans rum hittar jag numera ett Nintendo Wii, Nintendo Switch, PS5 inklusive VR, Oculus Quest 2, Oculus Quest 3 och en gaming PC 😁🤦‍♂️ Mot förmodan vad jag hade gissat på så är PS5an den konsoll som definitivt har använts minst, är mest jag som får va med och spela Fortnite på den.

Stämmer in med ovan Switch är helt klart att rekommendera. Bra Mario titlar (vi kör mycket Party/Jamboree). Och att kunna drämma till med ett rött skal på sjuåringen precis innan mållinjen i Mario Kart är ju oslagbart. 😂.

Sedan är ju Switch enkelt att ta med på bilresan, flyget eller till sommarstugan etc.

Klassisk Nintendo 8-bit med mario/castlevania etc. två knappar och enkelt lära sig svårt bemästra 👀

Grafiken så grynig att spelen inte lär skrämma någon 🤓

Edit: vi har Swish. Också kul iof.

Tillbaka
Topp