• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Two Watch Guys - Svensk podd. Senaste avsnitt: 2022-09-22

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Känner igen mig det där med sidoförflyttnlng av samlandet. Samlade under flera år gamla tv-spel för stora summor som jag inte ens spelade. Moddade, köpte tillbehör etc. Det blev bara en belastning så jag sålde det mesta och lägger nu ännu mer pengar på klockor istället ;)
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Och, Jag applåderar insatsen och hoppas på mer. Personligen tycker jag det är kul att höra om hur andra ser på intresset, vad de gillar och varför. Så min förhoppning är att få höra mer på det temat. :)
 

bautaberit

Panerai
2-Faktor
Kul! Fortsätt! Jag tycker det var trevligt med intervjuupplägget, gärna mer sånt! Gärna från ”vanligt” folk och inte massa branschfolk som är där för att marknadsföra. :)
 

Åskviggen

Panerai
Lyssnade igenom avsnittet. Riktigt bra, jag tror det kommer att bli en succé! Min första tanke är att det finns så otroligt många som man möjligtvis kan intervjua (från forumet). Sen tror jag att du kommer bli mer och mer bekväm i din roll som moderator i podcasten ;) Lycka till!
 

Hawk100

Rolex
Riktigt bra! Kändes personligt och relevant! Och kul att det var en ”KS-nörd” som intervjuades och inte en ung marknadsförare full av floskler från någon generalagent....
Tips på fler intervjuobjekt:
RickVin allmänt om klocksamlandet
Clark Kent om sin fixering vid Sjöö Chronolink och vid Sinn.
Richard på Erikson Ur i Sumpan om företagets historia (tex hur nära det var att de blev Rolex AD)
Jabla & Urkvinnan om tuffa klocktester.
 
Topp