• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Two Watch Guys - Svensk podd. Senaste avsnitt: 2022-09-22

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
DD6AFE65-3A3C-4515-9AF5-3EFD7634D0F0.png

Nytt avsnitt uppe nu! Tema dykarklockor del 3 samt Basel Leaks + ett hemligt innehåll.

Tre avsnitt om dykarklockor verkar ganska uttömmande ändå? Det mesta sammanfattas ju kort och koncist här: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Dykarklocka
F41660BA-2726-44C0-8A66-07C46036A736.jpeg


Eller är det dykarur avsnitten handlar om?

/Vän av ordning
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Nu måste vi göra ett avsnitt om dykarklockor. Frågeställning, hur hanterar man ett armbandsur i en dykarklocka?
Man ställer vridringen när man gör lock out, så man har tiden utanför klockan, sedan får man ju inte deco för ens många dagar senare, annat förfarande om du lämnar en våtklocka, då börjar du på arbetsdjupet

Bra sista avsnitt också....mera mera :)
 
Senast ändrad:

Pinsam

Cartier
2-Faktor
99EBD8DD-4EBF-4894-AF0C-9BA1D5188167.png

Missa nu inte tävlingen! Det finns fortfarande GODA möjligheter att vinna ett riktigt bra pris. Svenska poddhistoriens bästa tävling faktiskt, någonsin.
Enda gången jag önskar att jag inte var en del av TWG för då hade jag haft en chans på den svart-svarta. Fan va den verkar fin; för att vara en ”barnklocka”. Vi lovar att framöver lotta ut en AP Code 11.59 i roséguld.

Ja, jag har tagit en drink så här på en tisdag efter att jag la barnen.
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Tack för en suverän pod! Har dock ett brydderi. När jag lyssnar i bilen (vilket jag alltid gör, via mobilen) måste jag maxa volymen i bilen men ljudet blir ändå lite för lågt. Och ja, jag har höjt så mycket det går på mobilen. Lyssnar på ett antal poddar och denna är den enda som jag har detta bekymret med. Någon annan som har samma problem?
 

HSK

Patek
2-Faktor
Tack för en suverän pod! Har dock ett brydderi. När jag lyssnar i bilen (vilket jag alltid gör, via mobilen) måste jag maxa volymen i bilen men ljudet blir ändå lite för lågt. Och ja, jag har höjt så mycket det går på mobilen. Lyssnar på ett antal poddar och denna är den enda som jag har detta bekymret med. Någon annan som har samma problem?
+1 på det. En jäkligt rolig och trevlig podd som man ser fram emot att få höra nya avsnitt av men volymen är som sagt ganska låg. Det borde vara enkelt att åtgärda men vi kanske bara är några få som reagerar på det? Även jag lyssnar via mobilen om det är där problemet ligger, har dock inte upplevt samma sak med övriga poddar och antar att det hänger på mixningen (mixandet? masteringen? Nu blir väl yonsson tokig på svengelskan :D).
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack för en suverän pod! Har dock ett brydderi. När jag lyssnar i bilen (vilket jag alltid gör, via mobilen) måste jag maxa volymen i bilen men ljudet blir ändå lite för lågt. Och ja, jag har höjt så mycket det går på mobilen. Lyssnar på ett antal poddar och denna är den enda som jag har detta bekymret med. Någon annan som har samma problem?

+1 på det. En jäkligt rolig och trevlig podd som man ser fram emot att få höra nya avsnitt av men volymen är som sagt ganska låg. Det borde vara enkelt att åtgärda men vi kanske bara är några få som reagerar på det? Även jag lyssnar via mobilen om det är där problemet ligger, har dock inte upplevt samma sak med övriga poddar och antar att det hänger på mixningen (mixandet? masteringen? Nu blir väl yonsson tokig på svengelskan :D).
Volymen är normaliserad och jag upplever inte problemet själv, varken i bilen, i lurar eller på datorn, men jag kan givetvis dra upp volymen ytterligare i nästa avsnitt.
 

Pinsam

Cartier
2-Faktor
Jag håller med, ljudet är för lågt. Det får vi förbättra. Samtliga avsnitt är under snittet, men E05 utmärker sig tyvärr.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack för en suverän pod! Har dock ett brydderi. När jag lyssnar i bilen (vilket jag alltid gör, via mobilen) måste jag maxa volymen i bilen men ljudet blir ändå lite för lågt. Och ja, jag har höjt så mycket det går på mobilen. Lyssnar på ett antal poddar och denna är den enda som jag har detta bekymret med. Någon annan som har samma problem?
+1 på det. En jäkligt rolig och trevlig podd som man ser fram emot att få höra nya avsnitt av men volymen är som sagt ganska låg. Det borde vara enkelt att åtgärda men vi kanske bara är några få som reagerar på det? Även jag lyssnar via mobilen om det är där problemet ligger, har dock inte upplevt samma sak med övriga poddar och antar att det hänger på mixningen (mixandet? masteringen? Nu blir väl yonsson tokig på svengelskan :D).
Menar ni vissa delar eller hela avsnittet? Vilken plattform lyssnar ni på? Om jag jämför på Spotify med andra poddar eller musik så är det inte lägre ljudnivå på vår podd än det andra.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Tack för en suverän pod! Har dock ett brydderi. När jag lyssnar i bilen (vilket jag alltid gör, via mobilen) måste jag maxa volymen i bilen men ljudet blir ändå lite för lågt. Och ja, jag har höjt så mycket det går på mobilen. Lyssnar på ett antal poddar och denna är den enda som jag har detta bekymret med. Någon annan som har samma problem?

Exakt likadant för mig.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag kör Acast och får ha i princip högsta volym i bilen. Direkt efter lyssnande jag på en annan onämnbar svensk klockpodd, och då blev det jättehögt.
 
Topp