• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Two Watch Guys - Svensk podd. Senaste avsnitt: 2022-09-22

Compiss

Patek
2-Faktor
Hej
Blir lite förbryllad av namnet och undrar hur ni har tänkt gällande det.

Two watch guys - en svensk podd

Har tyvärr inte hunnit lyssna på den men det skall jag göra. Nu var jag mest nyfiken på namnet.
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Vafan, när jag för en gångs skull risar Tag Heuer (nåja..), så ska premiumanvändarna på KS helt plötsligt rosa dem..? :cool:

Bra avsnitt! Igen!
 

HSK

Patek
2-Faktor
Gällande jämförelsen med BLNR så tycker jag faktiskt att Seikos variant är lite för generisk för att jag ska se likheterna riktigt. Nu får man väl kompanistryk för att man ens nämner dessa märken tillsammans men jag tycker att den delar fler likheter med denna Timex för typ 600kr än en BLNR... :D
image(2).png
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
21C46764-48CC-4F07-9216-3E09DF3CBD68.jpeg
79C270B4-FDDF-4261-917F-978307A6159E.jpeg
C3516375-5D51-441C-990D-D56D4428A305.jpeg

Nytt avsnitt uppe nu! Intervju med urmakare Dennis som arbetar på Klockmaster Hanssons på Frölunda torg i GBG. Vi diskuterar yrket samt spränger myter och klockor.

Dennis klockor ovan är:
1: GS SBGJ005
2: Heuer Monaco
3: GS SBGN001
4: Oris Carl Brashear

841DBAA1-FAD4-4306-A4B2-C71A7F412795.jpeg

Ventura
 
Senast ändrad:

Gummo

Joker
2-Faktor
Tvärt emot @Gummo -nivå skulle jag säga. Gummo vet ju knappt om han har kvartsverk eller mekaniska verk i sina klockor. :D
Hehe! Det är helt korrekt. Jag är ju dessutom total modellnamns- och referensnummers analfabet. Men jag har en osviklig förmåga att hitta coola klockor. Du är lite mer som en blind höna som då och då råkar snubbla på nåt coolt :cigar::cigar::cigar:
 

Kramer

Omega
Nu har jag tagit lördagskvällen och bränt igenom alla avsnitt i ett svep. Tjejen kom in för att hämta något i gästrummet där jag sjunkit ner i fåtöljen med en bärs för att lyssna. Hon hörde något om lyspasta, skakade på huvudet och lämnade rummet i skratt. Vi är ett skadat gäng...
Vill rikta ett stort tack till @Pinsam och @yonsson ! Vilken nivå och vilket bra tugg ni bjuder på! Otroligt imponerad. Ni har en trogen lyssnare i mig. Keep it up!
Ett tips till uppslag vore att lägga ett avsnitt på en guide till GS. Jag (säkert med många fler) sneglar ofta mot GS men känner att det är en helt annan värld och vet på något sätt inte vart man ska börja. Spring drive, Hi-beat, Snowflake osv... vore väldigt skoj att bli guidad genom djungeln och prata/tipsa om bra vägar in i GS-världen.

Återigen ett stort tack!
 

Pinsam

Cartier
2-Faktor
Vi har fler lyssnare än vad vi hade kunnat hoppats på, men ni får gärna hjälpa oss att sprida podden genom att dela inslagen på sociala medier.
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu har jag tagit lördagskvällen och bränt igenom alla avsnitt i ett svep. Tjejen kom in för att hämta något i gästrummet där jag sjunkit ner i fåtöljen med en bärs för att lyssna. Hon hörde något om lyspasta, skakade på huvudet och lämnade rummet i skratt. Vi är ett skadat gäng...
Vill rikta ett stort tack till @Pinsam och @yonsson ! Vilken nivå och vilket bra tugg ni bjuder på! Otroligt imponerad. Ni har en trogen lyssnare i mig. Keep it up!
Ett tips till uppslag vore att lägga ett avsnitt på en guide till GS. Jag (säkert med många fler) sneglar ofta mot GS men känner att det är en helt annan värld och vet på något sätt inte vart man ska börja. Spring drive, Hi-beat, Snowflake osv... vore väldigt skoj att bli guidad genom djungeln och prata/tipsa om bra vägar in i GS-världen.

Återigen ett stort tack!
Stort tack! ETT avsnitt på GS? Det ska vi nog kunna lösa. :D Tänker att vi ska nörda ner oss i urverk generellt också.
 
Topp