• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Two Watch Guys - Svensk podd. Senaste avsnitt: 2022-09-22

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
83f92be1-5660-4fe3-985d-0b18be464b26-png.1007736

Nytt avsnitt ute nu!
E10 - GPS & RIP SKX.
 

PCB

Audemars
Bra
Lite frustrerande ,att man inte har en aning
om vad ni pratar om för klockor , i första segmentet.


Inga bilder nånstans?
Eller har jag missat nåt nu igen:D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bra
Lite frustrerande ,att man inte har en aning
om vad ni pratar om för klockor , i första segmentet.


Inga bilder nånstans?
Eller har jag missat nåt nu igen:D
Nä, jag skulle ju lägga upp en recension och länka den här... Får väl göra det nu då. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

Dixie

Audemars
2-Faktor
Alltid kul med er podd, skulle gärna se att ni la ut bilder på klockorna som nämns. Kanske lägga upp bilderna här i tråden som Promo "för avsnittet som släpps imorn". Så får man påminnelse om att det kommer ett avsnitt samt man har en bra bildpost att kolla på när man lyssnar.
 

PCB

Audemars
Alltid kul med er podd, skulle gärna se att ni la ut bilder på klockorna som nämns. Kanske lägga upp bilderna här i tråden som Promo "för avsnittet som släpps imorn". Så får man påminnelse om att det kommer ett avsnitt samt man har en bra bildpost att kolla på när man lyssnar.
Exakt så!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Alltid kul med er podd, skulle gärna se att ni la ut bilder på klockorna som nämns. Kanske lägga upp bilderna här i tråden som Promo "för avsnittet som släpps imorn". Så får man påminnelse om att det kommer ett avsnitt samt man har en bra bildpost att kolla på när man lyssnar.
Fast det är ju en teknisk omöjlighet, vi har inget manus, vi kör freestyle. Men i efterhand kan du få bilder.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor

Riki87

Cartier
2-Faktor
Tycker att fakta för dessa klockor är lite fel.
Garmin marq har kartor och navigation med turn by turn med rutter som edge 530. Med en android så kan man svara på sms från klockan.
Casion funkar inte lika bra med iphone som med android. Tex att sms ej går att svara på är apples fel inte casios. Gör om testet med en android istället.
Ladda ner strava appen på klockan och använd den så får man snabbare gps positionering när man springer eller cyklar. Casion har offline kartor som man kan zooma.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Först och främst vill jag tacka för infon, underbart! Jag får medge att dessa tester absolut inte tillhör min komfortzon vad gäller recensioner. Det kan som du säger även skilja sig mellan Androidtelefoner och IPhone.

Med en android så kan man svara på sms från klockan. Casion funkar inte lika bra med iphone som med android. Tex att sms ej går att svara på är apples fel inte casios. Gör om testet med en android istället.
När vi pratade om att det inte gick att svara på sms på en Garmin så pratade vi om en annan modell från Garmin som min kollega köpte, även hon har iPhone. Jag kan inte med min iPhone svara varken på MARQ eller på Casion.
Ladda ner strava appen på klockan och använd den så får man snabbare gps positionering när man springer eller cyklar.
Det går inte för mig, gissningsvis för att jag har iPhone, inte Android. Jag får bara upp ett meddelande att ”Du har inga kompatibla enheter”.
Därmed är GPS-uppdateringen begränsad till var sjätte minut alternativt en gång/minut. I podden sa jag dock fel, jag sa var femte minut.

Casion har offline kartor som man kan zooma.
20A875EB-65F6-4AD1-B405-39D73BA1770C.jpeg

Ja, Casion har offlinekartor som man kan zooma in på. När man däremot använder GPS-funktionen för att registrera exempelvis en promenad så försvinner kartan och det syns bara en linje (utan karta) på telefonen. Därmed blir kartfunktionen i princip obrukbar. Dessutom visade telefonen helt fel avstånd efter en långpromenad vid jämförelse med 3st telefoner som registrerade samma sträcka.
 
Topp