• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Two Watch Guys - Svensk podd. Senaste avsnitt: 2022-09-22

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grymt bra avsnitt igen! Kul! Bra jobbat boys!

@yonsson - Jag har grymt svårt att visualisera den här ’index-svarven’ dock? Finns det bilder på den? Säker på att det är en svarv?
CAED9FDC-465E-4EA3-8BB1-928F7F43EA72.jpeg

Yes! Denna rulle sätts i en svarv.
 

Pinsam

Cartier
2-Faktor
Jag vill tacka alla lyssnare! Vi tror att vi slog nytt rekord i antal lyssningar i och med senaste avsnittet. Jätteroligt! Dock är jag orolig att vi börjar bli lite väl bekväma.

Utmana oss. Ridå!
 
  • Like
Reactions: Nic

mofo

Audemars
2-Faktor
Jag vill tacka alla lyssnare! Vi tror att vi slog nytt rekord i antal lyssningar i och med senaste avsnittet. Jätteroligt! Dock är jag orolig att vi börjar bli lite väl bekväma.

Utmana oss. Ridå!
Vi vill ha en recension om Klockan på Big Ben, material, urverk, är den manuell, hur många varv på kronan för fullt uppdrag, kostnad att driva, antal personer som driver den, går den mer rätt än en GS?... ja allt...
RIDÅ!!!!!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
riddler_dc-comics_feature.jpg

Vi behöver Er hjälp! I nästa avsnitt (troligtvis), kommer vi ha ”Stämmer det att...” som tema.
PMa frågor och funderingar, myter och annat till @Pinsam så ska jag göra mitt bästa att helt oförberedd svara på alla klurerier. Skriv INTE frågorna här, skicka direkt till @Pinsam och dröj inte för länge.

Passa på att få svar på alla möjliga och omöjliga frågor!
 

Pinsam

Cartier
2-Faktor
riddler_dc-comics_feature.jpg

Vi behöver Er hjälp! I nästa avsnitt (troligtvis), kommer vi ha ”Stämmer det att...” som tema.
PMa frågor och funderingar, myter och annat till @Pinsam så ska jag göra mitt bästa att helt oförberedd svara på alla klurerier. Skriv INTE frågorna här, skicka direkt till @Pinsam och dröj inte för länge.

Passa på att få svar på alla möjliga och omöjliga frågor!

Har fått in några riktigt intressanta frågor, men vill ha fler! Så bump på detta inlägg.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
83f92be1-5660-4fe3-985d-0b18be464b26-png.1007736

Nytt avsnitt uppe nu. - Kronografer med @klockodile

6BE65665-0B2A-44DF-A6C0-ABEDEC070E94.jpeg

7a28
287A156B-4B4A-4B88-A4E2-6530EC5CD087.jpeg

7A38
49CA81F3-5205-4C91-97BD-DD313A58BB1A.jpeg

JLC Deep Sea Chronograph med kronografindikator

AEE522CB-F516-4867-A14F-4B3FA7D7F4D0.jpeg

Cosmonaute


7E067120-7A4B-49B0-8D8D-583372CC6A79.jpeg

D8B4044C-2EE3-4BB7-9C6E-F2CE04D78CC6.jpeg
2C40C33B-30F0-42C9-82C9-B644610E49A5.jpeg

Bransch-snack - Nya Sumos och uppdaterad Avenger-serie.


Trevligt avsnitt! Jag gillar när ni intervjuar entusiaster. Känns alltid trevligt och framförallt när det finns så många godbitar och intressanta ämnen som i @klockodile samling.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
vill höra mer avsnitt med forummedlemmar!
blir sådär glad av att lyssna på sånt!
vore kul med en tävling om att få vara med i ett avsnitt så faktiskt vanliga dösöliga har chans att vara med
Det är ju inte så att vi utesluter någon. Om man känner redaktionen och har någon vettig nördkunskap att tillföra så är man varmt välkommen.
 

Träff

Rolex
Friends Of KS
Riktigt bra pod, tycker ni kompletterar varandra perfekt.
Saker jag vill höra mer av,
Panerai, Panerai och mer Panerai,
Citizen,
Sinn,
Lite sugen på en Blancpain fifty fathoms så skulle vara trevligt att höra lite om blancpain generelt.
Sen mer snack med forums profiler.
Och tillslut lite mer Panerai
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Kanonpodd, lättlyssnat. Tack för er tid och ert engagemang!

Däremot upplever jag att volymen på era röster kan vara rätt lågt / låter som att ni spelar in era röster med mickar som är långt ifrån munnen så att säga.
Är det bara jag som tycker detta? Isåfall - ignorera detta. Annars kanske det finns någon enkel lösning så ljudet låter lite mer "hifi" och nära?
 
Topp