• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Two Watch Guys - Svensk podd. Senaste avsnitt: 2022-09-22

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det fanns ju en anledning nu. Nästa avsnitt blir det Sinn. För övrigt tredje gången du skriver det. Vi har antecknat din åsikt.

Ska bli spännande att lyssna på och det vore kul om ni pratar lite om Ezm9 och/eller Ezm10. De får vanligtvis alldeles för lite tid i rampljuset, säkert delvis på grund av priset. Men det är mycket Sinn-teknik i klockorna, speciellt 10 med Diapal, Testaf, tegimentering, kopparsulfatkapseln, tegimenterade pvd-pushers samt att både 9 och 10 är de enda Sinn med safirbezel.
 

BorisTheSpider

Cartier
2-Faktor
Ska bli spännande att lyssna på och det vore kul om ni pratar lite om Ezm9 och/eller Ezm10. De får vanligtvis alldeles för lite tid i rampljuset, säkert delvis på grund av priset. Men det är mycket Sinn-teknik i klockorna, speciellt 10 med Diapal, Testaf, tegimentering, kopparsulfatkapseln, tegimenterade pvd-pushers samt att både 9 och 10 är de enda Sinn med safirbezel.
I ett Sinn-avsnitt så bör väl mr Sinn själv vara gäst tycker jag. Då menar jag @Clark Kent och inte Helmut.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
I ett Sinn-avsnitt så bör väl mr Sinn själv vara gäst tycker jag. Då menar jag @Clark Kent och inte Helmut.

Jag föredrar att vara på den lyssnande sidan :) Tror att Yonsson och @Pinsam kommer göra märket rättvisa och lyfta upp både det bra och det mindre bra.
Vill bara påminna om @Aurum´s inlägg från 2017. No take backs på den :D

Vill du göra ett statement, köp Rolex. Annars är Sinn idag vad Rolex var förr.
 

Rulle

Audemars
ser gärna en del där @yonsson och @Pinsam snackar lite annat som dom själva vill och de kan vara allt från EDC grejer till MTB
lite vad som helst.

ser gärna att det bjuds in lite folk till att prata om klockor och kanske en lite tävling där vinnarn får joina i ett avsnitt som ett exempel

visst blir kanske lite plankning utav det urbildningsradion kör men på nåt sätt så är ni lite mer nere på jorden tycker iallafall jag.

sen vill jag gärna ha ett helt avsnitt där @yonsson pratar om omega!
bjud gärna in @vaniljglass och prata speedy 005!
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
ser gärna en del där @yonsson och @Pinsam snackar lite annat som dom själva vill och de kan vara allt från EDC grejer till MTB
lite vad som helst.

ser gärna att det bjuds in lite folk till att prata om klockor och kanske en lite tävling där vinnarn får joina i ett avsnitt som ett exempel

visst blir kanske lite plankning utav det urbildningsradion kör men på nåt sätt så är ni lite mer on the ground

sen vill jag gärna ha ett helt avsnitt där @yonsson pratar om omega!
bjud gärna in @vaniljglass och prata speedy 005!

@Hasse Varg skulle också kunna vara med på Speedy-avsnittet tycker jag :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
83f92be1-5660-4fe3-985d-0b18be464b26-png.1007736

7220309a-4bd4-4d84-bf1d-934144128acf-jpeg.1487629


"E22 Sinn" ligger uppe nu.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tack för ett kul och intressant avsnitt. Underbar info med legeringsnumret 1.3964 för det tyska ubåts-stålet :)
Ändå ett bra betyg för märket att @yonsson sätter rekord i att säga ”coolt” :D

Några småsaker, kapseln går från vit till blå. (Bild nedan på kapseln helt mättad). Tavlorna borde nuförtiden märkas med N då det är kväve som man fyller boetterna med trots att de fortfarande är AR-märkta.

Avslutar med en DIN 8330-märkt Sinn :)

Skärmavbild 2020-07-14 kl. 11.24.05.png


IMG_20200714_115103.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Kan vi se fram emot ett nytt avsnitt snart?
Eller är podden nedlagd, död och begraven :bawling:
@Pinsam @yonsson

De peakade med det senaste Sinn-avsnittet, så jag förstår att det är svårt att följa upp :) Skämt åsido hoppas även jag på ett nytt avsnitt vad det lider.
Dykarklockorna har fått sin beskärda del av uppmärksamhet så förslag till ämne är separata eller ett komboavsnitt för flyg- och fältklockor. Podduppföljning på din trådstart om High End Fieldwatches kanske @yonsson?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
De peakade med det senaste Sinn-avsnittet, så jag förstår att det är svårt att följa upp :) Skämt åsido hoppas även jag på ett nytt avsnitt vad det lider.
Dykarklockorna har fått sin beskärda del av uppmärksamhet så förslag till ämne är separata eller ett komboavsnitt för flyg- och fältklockor. Podduppföljning på din trådstart om High End Fieldwatches kanske @yonsson?
Det finns ABSOLUT en plan på det. Har en skiss i mitt huvud om flygarur.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kan vi se fram emot ett nytt avsnitt snart?
Eller är podden nedlagd, död och begraven :bawling:
@Pinsam @yonsson
Ångesten är maxad! Vi har definitivt INTE lagt ner. Vi hade satt datum för inspelning men har blivit sjuka i omgångar samt haft sjukdom hemma så vi har varit lite försiktiga. Planen är inspelning snarast möjligast. Räkna med nytt avsnitt nästa vecka.
 
Topp