• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Two Watch Guys - Svensk podd. Senaste avsnitt: 2022-09-22

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vore kungligt! Eller ett avsnitt per modell kanske?
Blir nog svårt att fylla ett helt avsnitt om Reverson/tanks, då får det bli ett JLC-avsnitt. Behöver dock avverka några andra inkommande först.

1: Garmin Instinct Solar.
2: Sinn U50 (ja, den är på g, berätta inte för någon).
3: En nu hemlig kommande Orismodell.
4: Breitling Endurance som lanserades idag.

Vi brukar ju inte planera framåt men därefter vore det kul med ett flyg-klocke-avsnitt.
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Blir nog svårt att fylla ett helt avsnitt om Reverson/tanks, då får det bli ett JLC-avsnitt. Behöver dock avverka några andra inkommande först.

1: Garmin Instinct Solar.
2: Sinn U50 (ja, den är på g, berätta inte för någon).
3: En nu hemlig kommande Orismodell.
4: Breitling Endurance som lanserades idag.

Vi brukar ju inte planera framåt men därefter vore det kul med ett flyg-klocke-avsnitt.
Ska bli kul att höra vad ni säger om Endurance-serien :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
83f92be1-5660-4fe3-985d-0b18be464b26-png.1007736

9CD2494F-F9E9-4A49-85E8-401B1A160C00.jpeg
A0BDF574-F471-4A71-B6D7-0A00CFCD3994.jpeg
8CDF7F7E-986B-4080-BE9D-207FB69A9F1C.jpeg
351F0AFD-236F-4E67-BA72-F0C28A7F6D45.jpeg
new-watches-2020-new-submariner.jpg
new-watches-2020-new-sky-dweller.jpg

shadow_oyster_perpetual_41.png


Grand-Seiko-T0-1.jpg
01_04164854314158.jpg

E23, Breitling Endurance & Rolex goes Tudor ligger uppe nu!
 
Senast ändrad:

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Kul avsnitt idag, det gick fort att lyssna på. Kör på!

Jag hade gärna hört mer på era "drömklockor" som Sam tar upp, Zenith classic Defy osv osv.
Sen om ni vill prata Cartier, bjud in @Aurum, om han nu vill. @aleks gillar även Cartier och kan en hel del.

@sherwan är även någon jag hör mer av. Gör en @Denke och bjud in medlemmar här på KS för att snicksnacka lite klockor. Är det gjort? Kanske, men det är trevligt.

Om inte annat, bjud in Dennis igen.
 

Leiflicious

Cartier
Riktigt skönt att ni bekräftat två av mina stora irritationsmoment senaste avsnitten. Älskade reaktionen "är det bara 30 minuters kronograf är den ju HELT värdelös" :D Samt att Kern fick sig en skopa skit för att ha slängt dit B-Uhr typ A visare på en field watch och i princip frankensteinat sitt eget märke. Två Kernpåhitt som verkligen kan ge högt blodtryck.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Intressant det där med att hitta den optimala klockan och hur smaken förändras över tid. Jag har gått från att gilla dykare och kronografer till mindre klockor, t o m Cartier.

Skulle gärna ha en Reverso Classic medium Small seconds. Det låter som en klocka för @Pinsam .
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Intressant det där med att hitta den optimala klockan och hur smaken förändras över tid. Jag har gått från att gilla dykare och kronografer till mindre klockor, t o m Cartier.

Skulle gärna ha en Reverso Classic medium Small seconds. Det låter som en klocka för @Pinsam .

Tycker också att det var en intressant diskussion. Även jag hade en förkärlek för mekaniska klockor när jag blev medlem men över åren har jag mer och mer övergått till Quartz. Nu för tiden består klocklådan till 80% quartzare och det är riktigt skönt bara grab and go :)
 

TimeFlies

Panerai
Tack för ännu ett bra avsnitt.
Även jag har trott att en Jaeger LeCoultre Ultra Thin Perpetual är den ultimata klockan för mig, och har varit/är på väg ditåt. Kul att höra Yonssons argument för och emot.
Frågan är dock om man som pensionär, ser var det står på subdialsen.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack för ännu ett bra avsnitt.
Även jag har trott att en Jaeger LeCoultre Ultra Thin Perpetual är den ultimata klockan för mig, och har varit/är på väg ditåt. Kul att höra Yonssons argument för och emot.
Frågan är dock om man som pensionär, ser var det står på subdialsen.
5075F412-7644-42E9-9307-7976DE4CC637.jpeg

Jag har tänkt samma sak. Läsbarheten är ju egentligen katastrof på den. Sjukt snygg dock. Och något bättre läsbarhet i vitguld med mörka index och mörka visare. 🤤
 

JeJej

Omega
2-Faktor
Ett avsnitt precis i min smak! Köper själv alltid klockor med hjärtat så jag förstår verkligen konflikten som blir när hjärnan ska blanda sig och tycka när det gäller val av klocka
 
Topp