• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Twotone FTW. Bring it on.

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Har mognat. Eller övermognat och kommit till insikt att guld/stål kan vara hett. Rolex kan ju sin grej på den fronten men undrar vad som finns mer? Och speciellt vad som finns i prisklassen under typ 50'? Tycker att många tillverkare tyvärr misslyckas i sina guld/stål varianter. Vad har ni för favoriter eller uppstickare?

Lite inspirationsbilder för att kicka igång. (ev lite utanför specen ovan)
vintage-rolex-2-tone-gmt-1675.jpg
basel-2009-rolex-submariner-gold-steel-black-dial2.jpg
omega-Globemaster-twotone-watch.jpg
aquaterragldstl3.jpg

Och ja, Rootbeer is the shit för många men bjuder istället på den TT jag har som öppnade mina ögon för detta fenomen.
20151218_101100.jpg
 
Senast ändrad:

Johan S

Omega
Var väldigt anti dessa TT för men börjar allt mer vekna :) gmt på jubilee har verkligen växt på mig och då gillar jag inte jubilee heller egentligen.

Jag var exakt likadan och skulle absolut inte ha en TT men ändrade mig ganska snabbt och slutade upp med den här i somras.
image.jpeg
Gällande GMT'n håller jag faktiskt också med dig, funkar riktigt bra även om jag är inne på att köpa en pepsi på oyster men man ska aldrig säga aldrig, det kanske sitter en rootbeer med jubilee på armen inom en rimlig framtid.
 

l.smallbone

Cartier
2-Faktor
Har mognad. Eller övermognat och kommit till insikt att guld/stål kan vara hett. Rolex kan ju som grej på den fronten men undrar vad som finns mer? Och speciellt vad som finns i prisklassen under typ 50'? Tycker att många tillverkare tyvärr misslyckas i sina guld/stål varianter. Vad har ni för favoriter eller uppstickare?

Lite inspirationsbilder för att kicka igång. (ev lite utanför specen ovan)
vintage-rolex-2-tone-gmt-1675.jpg
basel-2009-rolex-submariner-gold-steel-black-dial2.jpg
omega-Globemaster-twotone-watch.jpg
aquaterragldstl3.jpg

Och ja, Rootbeer is the shit för många men bjuder istället på den TT jag har som öppnade mina ögon för detta fenomen.
20151218_101100.jpg


Ref på Seikon ?
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Har mognad. Eller övermognat och kommit till insikt att guld/stål kan vara hett. Rolex kan ju som grej på den fronten men undrar vad som finns mer? Och speciellt vad som finns i prisklassen under typ 50'? Tycker att många tillverkare tyvärr misslyckas i sina guld/stål varianter. Vad har ni för favoriter eller uppstickare?

Lite inspirationsbilder för att kicka igång. (ev lite utanför specen ovan)
basel-2009-rolex-submariner-gold-steel-black-dial2.jpg
116613LN är för jäkla läcker! :woot:
Synd att de är så små :(
 
Topp