• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tycker det är dags att vi hittar tillbaka till att vi är ett trevligt forum igen...

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag refererade inte till tråden som helhet utan det första svaret som TS fick där hon blev ombedd att ta sina frågor annorstädes och jämförde det med @Af Sjodahl s vinnartips som åtminstone jag uppfattade som ett skämt. Man kan se glaset som halvfullt och ändå märka att osten har möglat i ena kanten.

Visst, men nu var det ju tjugo pers inne i tråden och skar bort möglet. Är inte det good enough?
 

F-L-P

Panerai
Trist att medlemmar uppfattar forumet så här, själv har jag en annan uppfattning. Tycker de flesta är trevliga men självklart kan tonen höjas. Dock är det ju oftast så att stammisar tröttnar på eviga eller trolliga inlägg.. Jag tycker de flesta, inklusive de som anses som troll är roliga och trevliga. Nätet har en hårdare jargong men kan man inte hantera den så får man nog fundera på hur man hanterar nätet snarare än gnälla på andra medlemmar.

Jag kan inte säga att jag älskar er alla men jag anser att ni alla därute berikar KS oavsett om ni är vildskallar eller mer försiktiga generaler.

Stammisar tröttar inte på nya medlemmars frågor, stammisar tröttnar på trist stämning bland etablerade medlemmar. Vad har hänt med @China? Var är @Undersköterskan? Säg inre att det var en är den fake nr 168 som gjorde att de tröttnade...
 

ScubaKing

Audemars
Ja det är en rå stämning, jag finner mig oftast gråtandes och hulkandes snyftade när jag har besökt forumet.

Nu för tiden går jag omkring med en stor klump i magen och ständig ångest just på grund av vad jag har läst på KS.

Jag har nu börjat medicinera med antidepressiva just för att kunna fortsätta vara en aktiv medlem på forumet.

Det räcker dock inte så dem gånger jag läser så ser jag till att jag tar ordentligt med benzo före (Stesolid funkar bäst för KS, medans Sobril är bra för Time To Talk).

Det är värt det, jag vill inte vara utan KS. Det är en smärta man får lära sig leva med.

200_s.gif
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Stammisar tröttar inte på nya medlemmars frågor, stammisar tröttnar på trist stämning bland etablerade medlemmar. Vad har hänt med @China? Var är @Undersköterskan? Säg inre att det var en är den fake nr 168 som gjorde att de tröttnade...

Uppriktig fråga. Har du konfronterat någon av de etablerade medlemmar som du tycker bidrar till trist stämning?
 
P

Philippe Stern

Guest
Ordningsfråga! När räknas man som etablerad?

Låt sen China och Undersköterskan svara för sig själva.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Känslostyrning kan bli galet i de flesta anseenden. Dock måste vi lära oss respektera att det förekommer och agera förnuftigt. På så vis kan vi skapa en harmoni, även i den digitala och många gånger den påhittade internet världen. Du är inte din profil.

Det är bara vi (digitala forumprofiler) som kan göra detta möjligt. Försök åtminstone, för hobbyns skull.

Cheers
 

F-L-P

Panerai
Möjligt att tonen kunde hållits bättre men TS undrade hur det kunde bedömas att den var falsk trots att Rozzy inlägget innan skrev att en sådan modell inte existerar från Rolex.

Screenshot_2015-10-17-23-26-05.png

Skulle han strukit skräp delen så skulle han varit spot on. Men andra många andra inlägg I tråden är dumförklarande. Jävligt onödigt enligt mig.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Trist att medlemmar uppfattar forumet så här, själv har jag en annan uppfattning. Tycker de flesta är trevliga men självklart kan tonen höjas. Dock är det ju oftast så att stammisar tröttnar på eviga eller trolliga inlägg.. Jag tycker de flesta, inklusive de som anses som troll är roliga och trevliga. Nätet har en hårdare jargong men kan man inte hantera den så får man nog fundera på hur man hanterar nätet snarare än gnälla på andra medlemmar.

Jag kan inte säga att jag älskar er alla men jag anser att ni alla därute berikar KS oavsett om ni är vildskallar eller mer försiktiga generaler.

Håller med, är förbannat trist om medlemmar generaliserar utifrån de relativt sett fåtal trådar där övertrampen inträffar, och säger sig uppfatta KS som drygt eller hårt. Som jag nämnde innan i tråden, jag tycker också att folk vid vissa tillfällen borde hålla igen, men därifrån till att uppfatta KS som hårt generellt - hell no!
 

maximuspro

Panerai
2-Faktor
Nu är det mycket svar o försvar och allt är "rätt". Riktigt roligt forum där man vill hänga. Kan vi inte bara enas om att om någon startar en "töntig" tråd eller ett "idiotiskt" svar så kan väl det första förutom svar/hjälp vara, "välkommen men beskriv ditt ärende bättre så alla förstår" osv. Känns inte som vi kommer kommer längre i denna tråd. Fick lära mig en sak av min Europa chef som var/är japan för 10 år sedan, " det är inte vad du säger som skapar problem utan hur mottagaren uppfattar det du sagt" sens moral, prata/skriv så ingen missförstår. Detta är inte enkelt men tänkvärt enligt mitt tycke:)
 

McFly

Cartier
2-Faktor
(Nästan) alla har vi väl bidragit på något sätt någon gång, även @Af Sjodahl. Men det gör inte denna trådstart mindre relevant för det. Vi är vuxna människor, nåväl, de flesta av oss.

Om alla bara tänker till lite och inte beter sig som rövhål bara för att det är en skärm mellan dig och den du pratar med så blir forumet en mycket trevligare plats för alla. Sedan att försöka att sitta och skämta bort detta är i mitt tycke bara barnsligt.
 
P

Philippe Stern

Guest
(Nästan) alla har vi väl bidragit på något sätt någon gång, även @Af Sjodahl. Men det gör inte denna trådstart mindre relevant för det. Vi är vuxna människor, nåväl, de flesta av oss.

Om alla bara tänker till lite och inte beter sig som rövhål bara för att det är en skärm mellan dig och den du pratar med så blir forumet en mycket trevligare plats för alla. Sedan att försöka att sitta och skämta bort detta är i mitt tycke bara barnsligt.
Om någon är dryg är jag ett rövhål tillbaka. Med eller utan skärm mellan.
 

Tärnan

Cartier
Det här forumet verkar ha en del medlemmar som inte förstår att det som skrivs kan uppfattas annorlunda av den som läser det. Det kallas empati och några saknar den förmågan att inse att ord kan för en person vara hur självklar som helst att att förstå och tolka liksom det för en annan kan uppfattas som en attack. Jag har mött rätt många som saknar den förmågan och de har som regel Add eller Adhd. Ödmjukhet är något som man kan öva upp, pröva, du kommer att gilla det till slut!
Och ibland är det så enkelt som att byta ut ett utropstecken till ett frågetecken!? ELLER ATT INTE SKRIKA!?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det här forumet verkar ha en del medlemmar som inte förstår att det som skrivs kan uppfattas annorlunda av den som läser det. Det kallas empati och några saknar den förmågan att inse att ord kan för en person vara hur självklar som helst att att förstå och tolka liksom det för en annan kan uppfattas som en attack. Jag har mött rätt många som saknar den förmågan och de har som regel Add eller Adhd. Ödmjukhet är något som man kan öva upp, pröva, du kommer att gilla det till slut!
Och ibland är det så enkelt som att byta ut ett utropstecken till ett frågetecken!? ELLER ATT INTE SKRIKA!?

Sorry om jag går lite ot nu, men jag har mött rätt många med add och adhd. De har som regel inga som helst problem med ödmjukhet eller empati. Föreslår därför att vi skippar hobbydiagnosticeringen av KS-medlemmar.
 
Man kan se glaset som halvfullt...

Glaset är vare sig halvfullt eller halvtomt, det är påfyllningsbart.

Jo, tonen kan vara ganska dryg här. Som helt ny får man känna av läget men vissa svar i några av trådarna som TS hänvisar till är ju obegripliga att de ens har skrivits.
Som newbie begriper jag att jag inte har något mandat här men är aningens förvånad över att man i stort sett bara diskuterar ett dussin klockmärken och ändå har ork att vara dryg mot folk som inte har en aning om ämnet och som söker några korta enkla svar. Alla forum som växer går igenom faser. De som har varit med länge drömmer sig alltid tillbaka till den tiden då det begav sig (vad det nu var som egentligen begav sig) och det är bara så. Alla myror bidrar dock till den totala stacken...kan vara värt att minnas.
 
Topp