• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tycker det är dags att vi hittar tillbaka till att vi är ett trevligt forum igen...

Tärnan

Cartier
Lystring lystring, funderat på detta i flera minuter nu och har kommit på en lösning
Då vi är väl medvetna om att vår Admin redan gör tillräckligt och även gör det bra, så kommer jag, hovnarren, ta ansvar för denna nya "feature".

Jag kommer få makten att dela ut bomber alt kattungar, de kommer synas under er avatar. Låt mig förklara..

Först och främst, nya medlemmar som ännu inte varit medlem i en vecka kommer ha en nappflaska som avatar. När denna avatar syns är de skyddade mot påhopp, och samtliga medlemmar skall göra sitt yttersta för att vara sakliga och trevliga mot dessa. Efter en vecka är det nya medlemmar fritt att välja egen avatar och då blir de även fritt villebråd.

OM någon delar ut otrevligheter mot en ny medlem kan denna bli anmäld till mig, och jag delar ut en bomb. Även etablerade medlemmar kan kännas sig påhoppade då och då, även dessa påhopp kan rendera en bomb, men toleransnivån är högre mot dessa. Anmälningar som anses irrelevanta, överkänsliga, kommer rendera en kattunge "pussy" under anmälarens avatar.

Vid tre (3) bomber kommer medlemmen bli avstängd från allt postande i sju (7) dagar
Om en medlem får tre (3) kattungar, pussys, för att felaktigt ha anmält annan medlem får denne Gudrun Schyman som avatar i en (1) månad.
Klockrent!
 

Mr Chance

Kalmar
Jag säger bara "Först kränkt vinner!". Mycket bra artikel. En bok jag rekommenderar är Ingen tar skit i de lättkränktas land.
Det är ju faktiskt så att man kan välja hur man tar emot den text som skrivs.
Och angående adhd och add vill jag bara säga att det är befängt att tro att det hänger ihop med bristande empati.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Är det bara jag som tycker att tonläget på forumet har blivit hårt och respektlöst sista tiden! Är flertalet trådar där TS har känt sig kränkt och anklagad för att vara troll osv! Dom som jag har i färskt minne är dessa tre, men förmodligen finns det flera, i ett fall så svängde det något så infernaliskt så man trodde att man hamnat på dansbandsveckan i Malung eller vad säger du @Kmht , i detta fall så slutade det lyckligt med snack om barnvagnar etc. Men det var inte långt ifrån att även den TS hade lämnat forumet efter några få inlägg! I två andra fall vet vi väl inte utgången på för tillfället, men som det verkar så har @Anna78 tyvärr lämnat oss på klocksnack, det tycker jag känns jävligt tråkigt, det hade ju inte varit svårt att ge Anna några ledtrådar om man nu visste något om klockan hon sökte efter, även @Johannes Kube fick vatten på sin kvarn, visserligen så hade han inte läst på angående reglarna, angående för att lägga en annons under köpes, men jag tycker väl ändå att man är värd respekt i vilket fall som helst. Skulle väl inte gå så långt att det är nätmobbning, men det är fan inte långt ifrån ibland.

Om vi nu skall växa till att bli störst, och nu menar jag väl inte bara i Sverige eller i norden, då måste vi respektera och vara schyssta mot varandra oavsett vilka klockor vi gillar. Gillar man parfym klockor, OK fine, låt folk gilla det tills dom kommer på att det finns andra och kanske bättre märken, men låt personen bestämma när det är dags och vandra vidare istället för att spy galla på dom. Bara för att folk har en onormal fråga i våran värd eller frågor där dom undrar över om klockan dom har fått/ärva är äkta eller kopia så ropas det TROLL! Börjar bli trött på det, visst kan det vara så att folk trollar, men alla behöver ju inte göra det! Och vi kan väl inte heller döma folk eller vara hundra på att människor skall känna igen en kopia oavsett hur dålig eller skicklig kopian är gjord, vi som har detta som intresse eller hobby kan se att klockan är falsk, men folk som inte har detta som sitt stora intresse kanske inte har en aning om det. Gillar man inte tråden eller trådens rubrik så ge fan och läs vidare då, det är så jag gör och säkert många med mig, istället för att spy galla eller skrika TROLL!

Sen att jargongen kan vara rå men hjärtlig i vissa fall mellan medlemmar i mellan åt kommer man inte ifrån, men när nu detta händer så är det ju oftast mellan forummedlemmar som känner varandra sedan tidigare eller har hållit till på Klocksnack ett bra tag! Detta kan ju vara både roligt och underhållande många gånger kanske!

Tycker att vi skall hitta tillbaka där alla som har hittat hit till detta eminenta forum skall känna sig välkomna. Att dom som gör det känner att dom hittat hem och vill stanna kvar och fortsätta hänga kvar här på KS, även efter några inlägg!

Tre färska trådar där vi gått för långt tycker jag!
https://klocksnack.se/threads/breitling-äkta-eller-oäkta.44951/

https://klocksnack.se/threads/hjälp-att-hitta-rätt-klocka.45107/

https://klocksnack.se/threads/ursäkta-en-kanske-korkad-fråga.45184/

Ha en fortsatt trevlig kväll klocksnackare!

Bra där...håller med!
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Lystring lystring, funderat på detta i flera minuter nu och har kommit på en lösning
Då vi är väl medvetna om att vår Admin redan gör tillräckligt och även gör det bra, så kommer jag, hovnarren, ta ansvar för denna nya "feature".

Jag kommer få makten att dela ut bomber alt kattungar, de kommer synas under er avatar. Låt mig förklara..

Först och främst, nya medlemmar som ännu inte varit medlem i en vecka kommer ha en nappflaska som avatar. När denna avatar syns är de skyddade mot påhopp, och samtliga medlemmar skall göra sitt yttersta för att vara sakliga och trevliga mot dessa. Efter en vecka är det nya medlemmar fritt att välja egen avatar och då blir de även fritt villebråd.

OM någon delar ut otrevligheter mot en ny medlem kan denna bli anmäld till mig, och jag delar ut en bomb. Även etablerade medlemmar kan kännas sig påhoppade då och då, även dessa påhopp kan rendera en bomb, men toleransnivån är högre mot dessa. Anmälningar som anses irrelevanta, överkänsliga, kommer rendera en kattunge "pussy" under anmälarens avatar.

Vid tre (3) bomber kommer medlemmen bli avstängd från allt postande i sju (7) dagar
Om en medlem får tre (3) kattungar, pussys, för att felaktigt ha anmält annan medlem får denne Gudrun Schyman som avatar i en (1) månad.
Hahahaha
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Var inte för hårda mot er själva. När jag kom in på Klocknack fick jag en bild av att komma rakt in i ett rum där det satt ett gäng karlar/pojkar samt några tjejer/kvinnor och förde ett ständigt pågående samtal om sitt stora gemensamma intresse, klockor. Jag noterade självklart en viss intern jargong, men har inga problem med att bortse från det. (Tänker på det gamla uttrycket "Familarity breeds contempt). "Problemet" när man kommer inskuttande utifrån är att det inte finns någon tambur, hall eller dörrvakt som kan visa en rätt. Man kommer rakt in i diskussionsforumet och kan ställa frågor samma dag man registrerat sig. Därför blir effekten att det titt som tätt kommer personer rakt in från gatan och ropar sin fråga rakt ut i "rummet" eller slänger upp sina fejkade Rolexkopior eller senaste semesterfyndet på bordet där alla medlemmar sitter och pysslar och putsar och pratar, för att få svar på om det är fejk eller äkta och hur mycket man kan få för dem på blocket. Det är väl inte det minsta märkligt att det blir störigt i längden? Dessvärre vet inte de som kommer in att de är de nurtonde personerna som ställer samma fråga, och bland alla de som kommer in för första gången kanske det finns några guldkorn som kommer att utveckla ett genuint intresse om de blir bemötta på rätt sätt.
Men däremot får ni nog finna er i att frågorna ställs, för i rummet där ni samtalar finns Sveriges samlade klockintelligentia, och det är klart att om man vill ställa frågor om klockor är det hit man kommer.
Jag ser inte att dessa "enfrågepersoner" kommer att ta sig tid att gå igenom tidigare trådar eller läsa "Välkommen till klocksnack"-tråden. Om Klocksnacks medlemmar nu vill tillhandahålla den här allmänna konsumentrådgivartjänsten eller äkthetsbedömningstjänsten så behöver det nog skapas ett separat forum där den typen av frågor kan ställas, där man som medlem själv kan välja om man vill gå in och hjälpa till eller inte. Om Klocksnack inte vill tillhandahålla denna tjänsten behöver det nog vara det första man kan läsa när man kommer in på forumet, utan att behöva klicka sig någonstans som man behöver göra i dagsläget.

Att ha en nappflaska som sköld för ironi och kränkningar är ju en god tanke, men det är illa att det ska behövas.
Om jag, som färsking, ska få rösta lägger jag min röst på en ökad tydlighet kring förhållningsregler på förstasidan och ett separat "enfråge"-forum för utomstående (om man nu vill fortsätta tillhandahålla konsumentrådgivning och äkthetsbedömningar för personer som bara vill ha svar på en fråga men som egentligen är ointresserade av klockor). Och sen ska naturligtvis alla vara snälla mot varandra men det är ju en hygienfaktor.
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Sen vill jag tillägga att jag upplever att jag har blivit mycket väl bemött, trots att jag klampade in här med dunder och brak, utan att läsa några regler innan, och jag tycker det är bra att vissa forum är låsta för inlägg innan man varit med ett tag och postat lite själv (annars hade jag gjort kaos i Lifestyleforumet också). Jag hade haft full förståelse för om jag fått någon tyken kommentar om att jag borde söka i tidigare trådar först innan jag startar egna trådar :)
Har man varit medlem på ett forum ett tag kanske det är lite tröttsamt när det startas ännu en tråd om vilken klocka som är snyggast eller någon som vill ha tips om en snygg dressare för runt 5´, (tänker bara på tidigare erfarenheter från löparforum när den hundrade personen startar tråd om vad äter ni inför era långlopp eller ska man verkligen springa på framfötterna) men tänk då att, med tanke på att ni nu är nästan 9000 medlemmar, då finns möjligheten att varje gång frågan ställs på nytt kan det komma nya infallsvinklar och sätt att se på frågan, och andra personer kanske ser frågan och kan ge sitt svar. Och det är det som håller forumet levande.
Tänk att skogen vore tyst om bara de fåglar som sjöng bäst fick sjunga.
Nog filosoferat. Nu är det dags för förmiddagskaffe och utevistelse.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Du verkar vara en klok männska, @Urkvinnan :).
Tänkte på fråga om sub forum - är väl lite det trådarna är till för? Kanske en "spy/må illa" tråd där TS som brukar spy/må illa kan avreagera sig. Det är rätt tradigt att engagera sig i en tråd (t ex AW tråden) och läsa kommentarer som "AW är bara skit, kommer jag aldrig att köpa". Har ju liksom inte med den tråden att göra, jag utgår från att man är inne i tråden just för att man köpt en AW och vill dela/få tips. Fast vad fan vet jag :angel:
Ha en god söndag :)
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Skulle dock vilja ha sagt följande:
KS är i mina ögon ett i stort mycket trevligt forum. Ett slags microkosmos där livet kretsar kring intresset för klockor. Däruti ryms inlägg och citat av allehanda slag, precis som ute i "det stora livet". Där finns många kloka och insiktsfulla personer, många som besitter stor humor och några få som kanske har dåliga dagar oftare än vanligt. Jag har personligen inte blivit särskilt hårt ansatt pga inlägg jag gjort, och försökt undvika alltför hårda ord i andras inlägg. Precis som i livet i övrigt. Är väl uppfostrad sån. Tycker också att admin gör sitt bästa för att övervaka och åtgärda avarter. Men, och det jag finner vara poängen i Affes inlägg, är att klimatet nu är lite annorlunda nu än vid tiden för mitt inträde (jan-14). Antar att mycket av det går att hänföra till att forumet nu är dubbelt så stort som då.
Men, visst har det funnits stunder då tanken varit "nu skiter jag i det här och loggar ut", för att nästa dag skratta mig fördärvad åt en rolig tråd. Ingenting är enkelt, bara så svårt man vill göra det till. Tack för ordet :)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Var inte för hårda mot er själva. När jag kom in på Klocknack fick jag en bild av att komma rakt in i ett rum där det satt ett gäng karlar/pojkar samt några tjejer/kvinnor och förde ett ständigt pågående samtal om sitt stora gemensamma intresse, klockor. Jag noterade självklart en viss intern jargong, men har inga problem med att bortse från det. (Tänker på det gamla uttrycket "Familarity breeds contempt). "Problemet" när man kommer inskuttande utifrån är att det inte finns någon tambur, hall eller dörrvakt som kan visa en rätt. Man kommer rakt in i diskussionsforumet och kan ställa frågor samma dag man registrerat sig. Därför blir effekten att det titt som tätt kommer personer rakt in från gatan och ropar sin fråga rakt ut i "rummet" eller slänger upp sina fejkade Rolexkopior eller senaste semesterfyndet på bordet där alla medlemmar sitter och pysslar och putsar och pratar, för att få svar på om det är fejk eller äkta och hur mycket man kan få för dem på blocket. Det är väl inte det minsta märkligt att det blir störigt i längden? Dessvärre vet inte de som kommer in att de är de nurtonde personerna som ställer samma fråga, och bland alla de som kommer in för första gången kanske det finns några guldkorn som kommer att utveckla ett genuint intresse om de blir bemötta på rätt sätt.
Men däremot får ni nog finna er i att frågorna ställs, för i rummet där ni samtalar finns Sveriges samlade klockintelligentia, och det är klart att om man vill ställa frågor om klockor är det hit man kommer.
Jag ser inte att dessa "enfrågepersoner" kommer att ta sig tid att gå igenom tidigare trådar eller läsa "Välkommen till klocksnack"-tråden. Om Klocksnacks medlemmar nu vill tillhandahålla den här allmänna konsumentrådgivartjänsten eller äkthetsbedömningstjänsten så behöver det nog skapas ett separat forum där den typen av frågor kan ställas, där man som medlem själv kan välja om man vill gå in och hjälpa till eller inte. Om Klocksnack inte vill tillhandahålla denna tjänsten behöver det nog vara det första man kan läsa när man kommer in på forumet, utan att behöva klicka sig någonstans som man behöver göra i dagsläget.

Att ha en nappflaska som sköld för ironi och kränkningar är ju en god tanke, men det är illa att det ska behövas.
Om jag, som färsking, ska få rösta lägger jag min röst på en ökad tydlighet kring förhållningsregler på förstasidan och ett separat "enfråge"-forum för utomstående (om man nu vill fortsätta tillhandahålla konsumentrådgivning och äkthetsbedömningar för personer som bara vill ha svar på en fråga men som egentligen är ointresserade av klockor). Och sen ska naturligtvis alla vara snälla mot varandra men det är ju en hygienfaktor.
Du har talets gåva !
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Bra skrivet @Af Sjodahl.

Jag har mer distans till forumet idag än tidigare av den enkla anledningen. Och om någon nu har upplever mig som en tomte så är det troligtvis helt korrekt, men min tanke är alltid i all välmening. Ha det i åtanke.

Puss och kram på er.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Ser att det har blivit en hel del svar i denna tråd, jag har läst dom alla och jag håller med samtliga som svarat. Både dom som håller med om att klimatet på klocksnack kanske blivit hårdare, men även @Luciano Cau plus flera att det visst finns trådstartare som har bad attityd, och det är väl lika illa det anser jag! Precis som du säger LC, visa respekt och ödmjukhet så får du det tillbaka, detta gäller ju alla, oavsett om du har 1 inlägg eller +3000 inlägg. Och det är ju här som jag tycker att det spårat ut lite. För det finns ju många fler trådstartare som inte alls har dålig attityd eller är särskilt högfärdiga, men som får alldeles för mycket skit än då. Vi besitter alla olika kunskap när det kommer till klockor, det som är självklart för vissa är inte lika självklart för andra. Man ska inte behöva känna sig skitnödig till att posta ett inlägg bara för att man är rädd att folk kommer tycka att man är dom i huvudet om man ställer vissa frågor som är självklara för kanske många här inne. I min värld finns det inga dumma frågor bara dumma svar, vi har ett gemensamt intresse, det är ju därför vi hänger här på klocksnack. Och då skall det inte spela någon roll ifall du har en PP, VC, JLC eller Rolex för 300K eller en parfymklocka för 995kr, vi hänger ju här för kärleken till klockor, i alla fall dom flesta ut av oss.

Vi är ett forum som växer, och det dröjer inte länge innan vi är 9000 medlemmar, att vi kan få nolltolerans är ju helt klart minimalt och det kanske vi inte kan sträva efter heller, med tanke på att vi bara blir fler och fler. Fast vi kan väl försöka hjälpas åt att göra forumet till att det blir så bra det bara går, att vi reagerar om folk/medlemmar går lite för långt i vissa trådar. Jag är inte perfekt, har säkert gjort någon stackars TS besviken över ett svar, att det finns vissa medlemmar som är som dom är kommer vi heller inte ifrån, men så är det nog på dom flesta forum!

Min tanke med denna tråd var bara att upplysa att vi kan tänka oss för innan vi gör nedlåtande och kanske inte så uppmuntrande svar oavsett ifall det är nya TR eller folk som varit med ett tag, vissa respekt för varandra, trots att vi sitter gömda bakom en skärm. Jag står fortfarande för det jag skrev, vi kan bli bättre ifall vi alla hjälps åt!

Jag vill även poängtera att jag fortfarande tycker att Klocksnack är ett grymt forum, och att admins; @Spencer66, @Denke och @daviden bakom detta forum gör ett GRYMT jobb!
 
Senast ändrad:

Brutus

Cartier
2-Faktor
Mycket bra skrivet och bra markering @Af Sjodahl ! Vi är här för att ha trevligt, inte mobba varandra.
Skulle även vilja tillägga att vi nog borde hålla politik borta. Vi är ert stort forum som nog speglar hela sverige. Så alla poltiska åsikter finns garanterat representerade, och det finns gott om andra forum där man kan snacka politik. Här snackar vi klockor!
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Bra skrivet.
Jag har slutat med inlägg sedan en del förkrympta mobbare haft råa åsikter om mitt val av klockor. Man behöver inte vara elak. Det går att vädra sina åsikter ändå, om man tvunget måste ha åsikter om allting.

Jag håller med dig fullt här. Har undrat vart du tog vägen faktiskt. Så jäkla tråkigt när folk gnäller på ens val inom intresset och speciellt när det kommer från gaphalsar med pappas pengar.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Mycket bra skrivet och bra markering @Af Sjodahl ! Vi är här för att ha trevligt, inte mobba varandra.
Skulle även vilja tillägga att vi nog borde hålla politik borta. Vi är ert stort forum som nog speglar hela sverige. Så alla poltiska åsikter finns garanterat representerade, och det finns gott om andra forum där man kan snacka politik. Här snackar vi klockor!
Allt som inte hör till klockor ligger väl under Lifestyle? Då bör man ju även kunna diskutera politik där? Jag tycker inte att vi ska exkludera vissa ämnen bara för att det är ett klockforum. I så fall bör Lifestyle tas bort också.
 

Brutus

Cartier
2-Faktor
Allt som inte hör till klockor ligger väl under Lifestyle? Då bör man ju även kunna diskutera politik där? Jag tycker inte att vi ska exkludera vissa ämnen bara för att det är ett klockforum. I så fall bör Lifestyle tas bort också.
Fair point. Men det jag menar är när det vävs in politik i alla möjliga diskussioner.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Allt som inte hör till klockor ligger väl under Lifestyle? Då bör man ju även kunna diskutera politik där? Jag tycker inte att vi ska exkludera vissa ämnen bara för att det är ett klockforum. I så fall bör Lifestyle tas bort också.
I sak tycker jag som du Mattias, jag är dock rädd för att politik är ett såpass infekterat ämne att det är svårt att involvera det i ett entusiastforum. Även om debatten hålls i en separat tråd i "Lifestyle" misstänker jag att de åsikter som ventileras där har stor risk att sippra ut i andra trådar med tiden.
 
J

Julledoc

Guest
Kan nog tycka att tonen har blivit mindre familjär jämfört med för något år sedan. Men håller också med om att det ligger en del ansvar på nya TS. Det tar inte så lång tid att läsa igenom några trådar och få förståelse för hur ex en tråd av typen "är den äkta" tas emot. Att bara kasta sig rätt ut, bifoga en suddig mobilbild, ingen bakgrundshistoria och tro att man blir bemött med respekt är väl naivt. Å andra sidan att ta sig tid att, ibland på ett mycket drygt sätt, skriva ett svar i tråden är minst lika ofattbart. Bättre låta tråden sjunka och dö.
 
P

Philippe Stern

Guest
Undrar om de som precis skrivit att de undviker att posta i forumet på grund av rädslan för eventuella påhopp håller med?
Jag håller tillbaka ganska mycket på grund av rädslan för eventuella påhopp. OBS! Ironi. Du vet att detta är internet, va? Att allt inte är sant. Att allt folk skriver inte är sant. Att en jävla massa skittrådar startas av folk (Nollor, d v s med noll inlägg innan) bara för att provocera. Tror t o m flertalet är startade av gamla medlemmar. Men ser direkt på språket och dylikt att det är en rutinerad fan bakom. Mitt motto är att skriv inget du inte vågar stå för. Själv står jag för allt jag skriver och våga t o m gå på GTG eller event och se folk i ögonen. Någon gnällde lite senat på något inlägg jag skrivit. Jag tyckte det var skitroligt. En person tyckte inte som jag i en fråga, jag svarade att jag inte bryr mig. Jag säger vad jag tycker. Vi har yttrandefrihet. Vill du inte lyssna, ignorera mig. Precis som du kan göra på GTG eller event, säga att du inte vill diskutera saken. Nej, nu måste jag fortsätta vara barnvakt. Frugan är på stan och ränner och jag har ungarna.
 

Dr Puh

Audemars
2-Faktor
Jag tycker att KS, i stort sett, är ett mycket trevligt forum med god stämning. Men det kan ta en stunds läsande innan man ser det, det gjorde det åtminstone för mig. Drog mig lite för att bli medlem och börja skriva inlägg då min första bild var att många är elitistiska och, ibland, rent otrevliga. Förstod sedan att det mest handlade om en rå och, egentligen, hjärtlig jargong mellan medlemmar som känner varandra. Upplever att man kan få svar på det mesta då det finns en otrolig kunskap.
Självklart dyker det upp en del självutnämnda experter som ofta saknar den ödmjukhet som de riktigt kunniga brukar ha och som därför tror sig vara lite förmer än andra. Dessa personer brukar ganska snabbt bli genomskådade. Sedan finns det en del som gång på gång uppenbarligen provocerar och andra som gång på gång går rakt in i fällan. Sådant roar mig! Att det i ett såpass stort forum som KS också dyker upp den del som har svårt att se att det de skriver kan uppfattas som otrevligt och några få som vill vara elaka är oundvikligt. De flesta här verkar vara trevliga personer med mycket humor som har ett stort och gemensamt intresse.
 

Pope

Cartier
Hmmm...
Kanske har detta ökat med fler medlemmar men jag tycker nog att det funnits ett gäng patetiska översittare/mobbare från start och att komma in i det med en första fråga kan nog kännas rätt så illa (om frågan är 'fel'). Folk är olika och vissa har svårare att skaka av sig skit från mobben än andra och det borde vuxna människor förstå....men så är ju inte fallet. Vissa växer aldrig upp och ränderna går aldrig ur...osv...osv...osv...

Tack för posten @Af Sjodahl
 
  • Like
Reactions: jhm

Nic

Rolex
2-Faktor
Jag håller tillbaka ganska mycket på grund av rädslan för eventuella påhopp. OBS! Ironi. Du vet att detta är internet, va? Att allt inte är sant. Att allt folk skriver inte är sant. Att en jävla massa skittrådar startas av folk (Nollor, d v s med noll inlägg innan) bara för att provocera. Tror t o m flertalet är startade av gamla medlemmar. Men ser direkt på språket och dylikt att det är en rutinerad fan bakom. Mitt motto är att skriv inget du inte vågar stå för. Själv står jag för allt jag skriver och våga t o m gå på GTG eller event och se folk i ögonen. Någon gnällde lite senat på något inlägg jag skrivit. Jag tyckte det var skitroligt. En person tyckte inte som jag i en fråga, jag svarade att jag inte bryr mig. Jag säger vad jag tycker. Vi har yttrandefrihet. Vill du inte lyssna, ignorera mig. Precis som du kan göra på GTG eller event, säga att du inte vill diskutera saken. Nej, nu måste jag fortsätta vara barnvakt. Frugan är på stan och ränner och jag har ungarna.
Så du påstår på fullaste allvar att allt som står på internet inte är sant?! Källa till det?
 
Topp