• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tycker ni att man kan klara sig på 2 klockor?

slow

Breitling
Jag är nöjd med mina två, men förmodligen kommer man väll köpa någon ny mer eller byta ut dem om man tröttnar.
Funderar dock på en beater, använder min 6.75 för det just nu och det kanske är lite onödigt.
 

Emil

Cartier
Har ett flertal klockor i olika prisklasser men använder nästan uteslutande min Sub till allt.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Skillnaden mellan en frimärkssamling och en klocksamling är i bland hårfin!
Jag försöker hitta olika ringar, typer, modeller och kombinationer för rent nörderi!

Dessa ligger mest i en låda och ibland undrar jag vad målet är! När du har klockan på armen
börjar nästa jakt!

Det är när allt kommer omkring rätt kul med några klockor att pyssla med!:)
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
I den perfekta världen skulle jag vilja rotera mellan endast B1/Aerospace, DJ stål och Speedy och bara gulla med resten. Och så en Skx009 för bad och hårda tag.....
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Det är klart du "klarar" dig med två klockor. Men vill du?

Fast på en mer seriös ton så känner jag att även om jag är intresserad av klockor så vill jag inte ha för många. 4-5 ur i olika prisklasser är nog max för att jag skall ha glädje av dem och använda alla relativt ofta.
 

WHU

Panerai
2-Faktor
Klart man klar sig med två, en Sub och en DD!
Det är lite som att spela golf, en Driver och en Putter.....
Resten är bara kosmetika;)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Strävar OWG men det funkar inte.
Jag behöver 2 klockor, anledningen är att ifall jag tröttnar på vardagsklockan så trär jag på mig secondary i några dagar. Enbart för att uppskatta vardagsklockan igen. Testa, de funkar!

Exempel

1:
uvunygy7.jpg


2:
ujy7y6aj.jpg



Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Jag har hellre en bra en flera skit. Det är kvalitet och inte kvantitet som räknas. När jag hade flera (som mest runt 10 st) fick de billiga ändå bara ligga i lådan. Köp inte fler "bara för att". Köp det du verkligen vill ha. Då spelar prislapp eller mängd ingen roll. Så länge man inte håller på att gå efter någon sorts regelpärm.
 

Mangusta

Cartier
Klarar sig gör man säkert. Man klarar sig med en klocka tom, tro´t eller ej. ;) Men för att svara på din fråga så säger jag att om jag bara hade två klockor så skulle jag välja en dykare/sportig klocka och en mer dressig. Tänk en YM och en DJ t ex.
Båda måste vara vattentäta och klara bad och så dock för jag gillar inte att behöva ta av mig klockan på resor. Just ja, jag skulle nog välja en svart sportig och en vit dressig för då skulle man kunna matcha allt i klädväg också. Så tänker jag.
 
Topp