• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tycker ni verkligen att "Jakten" är roligt?

jhellstrom

Cartier
2-Faktor
Jag har ägnat mig åt aktiv-passiv jakt väldigt länge. Har lagt upp omegareferenser på ebay och det kittlar alltid till lite extra när det hugger. Har blivit några köp den vägen.
 

Fred72

Cartier
Själv så börjar jag tröttna på jakten, det tar sjukt mycket tid i mitt fall, jag vill ha resultat!
Har jagat länge nu, men sitter fortfarande här utan något objekt.
Är lite inne på vintage just nu och är kanske lite för petig, måste skärpa mig.
//Fred
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hade gärna bara klickat på "köp". Jakten är ett nödvändigt ont om man vill ha något ovanligt.
 

Snårtas

Rolex
Jakten är en stor del i mitt intresse iaf och man lär sig väldigt mycket på vägen. Dock har jag lite svårt med fokus har jag märkt... Det dyker ofta upp andra tillfälliga förälskelser på vägen :)
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Hatar och älskar jakten, vill testa alla klockor minst två veckor innan jag köper dom helst, brukar inte bli så. Vill ha en gigantisk klockbutik i närheten med alla trevliga märken där jag kan känna och botanisera i timmar.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag skulle vilja säga att jakten är SKIT tråkig! Beroende på klocka så kan det ju ta sin lilla tid, har man chansen att köpa nästa nytt, så skulle jag lätt lägga dom där extra 3000 lapparna för en schysst och bra klocka och slippa tiden det tar att leta. Tyvärr är det inte lika lätt när det kommer till att köpa vintage, där kan det vara frustrerande att hitta det perfekta köpte ibland. Vissa modeller är det helt omöjligt att hitta om man är så tillbehörs kåt som jag är, men, visst finns det en liten charmi detta trots allt, dock inte mycket :p . Så jag säger, sluta jiddra och köp klockan vetja :D!

Beträffande att folk kanske jagar likes mer än sina klockor så har jag inga större problem med det heller tror jag. Flesta gillar väl att få bekräftelse, annars så skulle man knappast dela med sig med varken paketöppningar, dagens klocka tråd eller fredagstråd m.fl.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Jakten är skittråkig, jag vill ha klockor för att bära dem. Sedan verkar jag vara en udda fågel på detta forum eftersom jag inte vill ha en klocka ett kort tag bara för att ha "haft en". Det jag köper stannar och används.
 
Alltså, när det gäller kvinnor så är jakten det enda roliga.
Sedan står mna där och har fallit för en kvinna som inte kan fångas och ser ut som ett fån.

OnT: Jag nöjer med mig ägandet faktiskt, oavsett prisklass!
 

SFS

Omega
Jakten är verkligen halva nöjet. Planerandet av vad jakten ska resultera i är andra halvan..:)

Fast det är klart, allra bäst är ju när bytet är nedlagt och en bild kan publiceras på KS..;) F'låt, när klockan kan träs på armen..:)
Precis! Det jag kan rekommendera är att inte köpa en "nästanklocka", något jag har gjort massor av gånger...
 

momo_sweden

Breitling
Det som kan störa mig är att fel detaljer man fastnat för återfinns på fel klockmodell. Exempelvis att en viss färgkombination på tavlan erbjuds enbart till fel model etc. Ett typexempel är att de snygga tavlorna som sitter på WTG Daytona modellerna inte går att få till SS Daytona.
 
Topp