• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tyska DHL, hur arbetar de egentligen?

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Väntar paket, skickat med tyska DHL... förstått det som att det i Sverige istället tas över av Posten som sedan försöker bussa ut det till mig....

Har jag rätt?
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Väntar paket, skickat med tyska DHL... förstått det som att det i Sverige istället tas över av Posten som sedan försöker bussa ut det till mig....

Har jag rätt?
Verkar märkligt. Jag talade med DHL i Stockholm förra veckan ang leverans och de sa att det är DHL som alltid sköter transport/leverans. Inga andra blandas in.

Man betalar väl inte dyrt till dhl för att posten skall sköta det.....
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Fr, 06.12.2013 03:16 Uhr Hamburg, Deutschland Die Sendung wird ins Zielland transportiert und dort an die Zustellorganisation übergeben. (Homepage / Online Sendungsverfolgung: )
Mo, 09.12.2013 10:18 Uhr Schweden Die Sendung ist im Zielland eingetroffen.

Hur ska jag tolka detta? Som att posten tar över eller som att DHL bluffar ihop utkörningen själva?
Jag får det till att Posten tar ööööööver....
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Hade möte med DHL förra veckan. De erbjöd mig totalansvar för frakterna. Dvs både inrikes och utrikes(import). Skulle bli förvånad om svenska posten blir inblandad. Alla dhl-frakter sköts av dhl-målade bilar, iaf enligt de representanter jag träffade.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Väntar själv på DHL......paket från utlandet....körs ut direkt av dem till mig...eller pick up hos dem....valfritt.
Kanske så att deras försäkringar inte gäller i Krimnynäs.....
 

Hellebring

Cartier
Jag har fått för mig att det beror på vilken tjänst avsändaren valt.
Vad jag förstått är det DHL som kör tyska posten och då om avsändaren skickar den som postpaket är det DHL som tar hand om paketet fram till Sverige där det lämnas över till Postnord som behandlar det som ett företagspaket och kör ut det till mottagaren under dagtid. Om man inte är på plats körs paketet tillbaka till centralen och sen dagen efter körs det ut till utlämningsstället.

Är inte helt 100 på att det faktiskt är så här men det är så jag förstått det när jag ringt posten och varit irriterad över att mitt paket varit på ett företagscenter med väldigt dåliga öppettider.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Beror på om det är värdepost, brev eller paket som avses.... Mitt senaste inköp gick med DHL i Düskland till Posten i Sverige.
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Lugn nu, det här kommer att gå bra för dig, lite julklappar som stoppar till i flaskhalsen, vi ser fram emot en öppningstråd på...ska vi säga... Onsdag?:)
 

Andsan

Rolex
Det är lite olika hur de arbetar.
Ofta har de hand om hela leveransen från utskick till leverans till dörr eller ibland genom att det levereras till Posten och man får hämta det vid ett utlämtningsställe såsom ICA m.fl. Det är min erfarenhet

/Anders
 
Topp