• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tyst väckarklocka

Björkis

Breitling
Jag är på jakt efter en väckarklocka som både är tyst och där det går att ställa in volymen på alarmsignalen. Vill dessutom helst inte ha en digital utan gärna en som ser ut som en gammal hederlig väckarklocka. Är det en omöjlig kombination eller finns det nån där ute?
 
Jag är på jakt efter en väckarklocka som både är tyst och där det går att ställa in volymen på alarmsignalen. Vill dessutom helst inte ha en digital utan gärna en som ser ut som en gammal hederlig väckarklocka. Är det en omöjlig kombination eller finns det nån där ute?
Har också letat efter en med reglerbar volym på larmet, bl.a. gjort efterlysningar i några trådar här. Än så länge huggit i sten tyvärr.
 

Mojbjörn

Cartier
Jag är på jakt efter en väckarklocka som både är tyst och där det går att ställa in volymen på alarmsignalen. Vill dessutom helst inte ha en digital utan gärna en som ser ut som en gammal hederlig väckarklocka. Är det en omöjlig kombination eller finns det nån där ute?
Jag har en gammal SONY köpt för ca 400 kr för ca 15 år sedan! Den har ställbar volym för larmet! Den är dock digital. Det är en klockradio så man kan bestämma om man vill bli väckt med radion eller en vanlig larmsignal. Jag tror att om ni vill ha ställbar volym på larmsignalen så är det klockradio ni måste gå på. Jag har själv aldrig sett något annat än just klockradio som har en volymjustering.

Hoppas ni finner vad ni söker :)
 
Det närmaste jag kommit är den här Memovox-appen.
IMG_3737.PNG
 
Dammar av den här gamla tråden med anledning av att jag hittat en med volymreglering av larmet. Fem volymnivåer går att välja mellan där det lägsta är rel låg volym men inte så tyst att man inte vaknar, om man är någotsånär normal. Lexon Dream time, köpt på bukten.
2AF6453E-F615-45C7-8984-306FEF8B1438.jpeg
 
Senast ändrad:

Omega87

Rolex
Använd dig av mobiltelefonen, smidigt och gör inga onödiga ljud ifrån sig.
Nu var det ju inte det TS efterfrågade... ;)Är ju inte alltid bra att ha telefonen vid sängen visar forskningen. Jag försöker själv avvänja mig vid det men är svårt :banghead:
Själv har jag en tystgående Analog Seiko dock tyvärr inte ställbar volym viket jag hade önskat.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Nu var det ju inte det TS efterfrågade... ;)Är ju inte alltid bra att ha telefonen vid sängen visar forskningen. Jag försöker själv avvänja mig vid det men är svårt :banghead:
Själv har jag en tystgående Analog Seiko dock tyvärr inte ställbar volym viket jag hade önskat.
Det går att justera volymen på telefonen och den är dessutom väldigt tyst så den uppfyller åtminstone två av de tre kriterierna. ;)
 
Topp