• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

U gotta love the ladies...

Ricrob

Patek
Jag älskar min fru och hon är grym på alla sätt MEN! Ska man skratta eller gråta när man ser hur hon förvarar sin klocka..?

Hur jag förvarar min:
image.jpg



Hur hon förvarar sin... Suck:
image.jpg


Tjäna!
 

Sond

Patek
Jag känner igen det där... Just nu har vi en SMPL Ladies inne på rep. Jag vill inte gå in på detaljer, men förvaring + kroppstyngd = vikt lås(inte viklås...)... Hennes Rolex var "borta" en dag. Hittades under brödrosten... En förtjusande kvinna... Men klockförvaring är helt enkelt inte hennes grej..:)
 

Ricrob

Patek

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Jag har mina klockor i sina boxar, hittade min blivande frus klocka i en rasslig hög, urtavlan ner på tvättmaskinen...
 

Mako

Omega
Haha..känner med dig! Har precis börjat överväga mina avsikter att få min fru klockintresserad just pga denna mardrömssenario/sannolika senario. Not much you can do I'm afride;-)


/Mathias
 

Ricrob

Patek
David har rätt;



...en vuxen man förvarar sin sportklocka på ett skyltställ (så att den inte riskerar att bli repig, the horror!).
Satan va irriterande du är.. Kan man inte få komma undan med en liten stage'ning på en söndagskväll? Ok, den brukar ligga på näsduken och inte på stället men hursom, inte på ett plåtfat bland div produkter.

Å förresten, om du gillar att medvetet repa dina klockor så får du gärna visa lite bilder på hur du förvarar dem i lådor med nubb eller andra Chuck Norris-lösningar! :D
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Jag radar upp mina fint i storleksordning på min byrå vilken i övrigt är välstädad medan min fru slänger massor av smycken och borstar och krämer och hårsnoddar och skit ovanpå sin byrå. Ovanpå och under allt skräp slänger hon sina klockor. När jag anmärkte på det för en tid sen kallade hon mig för prinsessa och mina klockor för tjejklockor i jämförelse med hennes 16610. Ett jävla sätt faktiskt!
 

babanker

Panerai
Haha, ice cold... Som vissa redan påpekat kanske man inte ska vara så jävla petig med hur klockorna vilar.

Jaja, någonstans ska man väl lägga sin ömma kärlek. :)
 

Bosse

Friends of KS
En annan lösning är att anpassa sig till verkligheten, min fru kör en Seiko SBDC023 som vardagsklocka, Quartz, perputual kalender till vem vet när, bärs på Nato som får tvättas ofta, den har badat, flyttat sten, fällt träd, hamrat spik, you name it., och jag ställer om den 2 gånger pr.år thats is,

Det mest förvånande är att den ser helt ok ut efter års användning (misshandel), bildbevis får bli i morgon ett antal års erfarenhet säger mig att nu är fel tid....

Och så var det min bättre hälfts fin klocka, den har jag i boxen....:)

//Bosse
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Sådär förvarar man väl inte saker oavsett vad det är? Köp en necessär till damen.
 
Topp