• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

ubermöglig kontrastdinka

Minuteman

Rolex
Skulle vilja ha er dom angående detta projekt.
Fick tag på en Edox, med väldigt möglig tavla. sannorlikt vattenskadad. I övrigt var dock klockan i OK skick. Urverket var inte perfekt, men trots den eventuella vattenskadan definitivt möjligt att rädda.
före.jpg


Urtavlan var som sagt i mycket dåligt skick, men jag tycte den ändå var riktigt snygg på något sätt. Riktigt härjad, men definitivt unik:)

Min tanke var att om man behöll tavlan i sitt slitna extremt skick och snyggade till resten av klockan så skulle man kunna få till en skön kontrast.
Vad jag gjorde var att serva verket, polera upp boetten (vet att detta är en dödssynd, men ville som sagt få till kontrasten), polera visarna och glaset, och montera ihop allting.

Resultatet blev en klocka som går som ny, som ser (enligt min mening) fräsch ut i allt utom tavlan som ger den tänkta kontrasten.

Till bilderna:
P1020736.JPG

P1020737.JPG
P1020740.JPG
P1020742.JPG
P1020743.JPG
P1020744.JPG


Vill gärna ha lite feedback på detta som sagt, är själv lite tveksam till mitt tilltag.:)
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Skitsnygg!

Själv gillar jag "lagom" polerade boetter, alla dings bör - enligt mig - vara kvar men de orörda partierna på klockan ska vara blanka och fina, men då gillar ju jag bling och glans!
 

nifag

Cartier
Schyst! Det är något härligt med totalförstörda tavlor. Jag hade nog tagit det lite lugnare vid poleringen, men överlag tycker jag att det blev riktigt snyggt. Gillar!
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Schleten a la Mickey Rourke, jag gillar resultatet men hade nog polerat mindre om den varit min. Kul projekt du har där, men så är jag en ruinromantiker också.;) Fångade denna skönhet idag:


image.jpg
 

Minuteman

Rolex
Stort tack för alla positiva kommentarer! :)
Kul att ni gillar den. Trivs själv väldigt bra med den, och det är den första klockan som jag servat som jag dessutom bär efteråt, vilket är lite kul.
Mängden polering är ju det som är lite tveksamt, så jag förstår att flera tycker jag tagit i lite mycket, även om det var helt avsiktligt :)
 
Topp