• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Udda nyheter från IWC

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
IWC gör fantastiska klockor, men det där var inget som fick mig att höja på ögonbrynen direkt.. PC'n är annars en sinnesjuk klocka..

iwcperp1.jpg

iwc_bppc_bucherer_2011.jpg
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Den där är mer värdig IWC. Känns lite som IWC är high-end varianten av Omega som spottar ut specialmodeller i tid och otid.
 

DrDre

Patek
IWC gör fantastiska klockor, men det där var inget som fick mig att höja på ögonbrynen direkt.. PC'n är annars en sinnesjuk klocka..

iwcperp1.jpg

iwc_bppc_bucherer_2011.jpg

Det är nog samma urverk i de du visar som den mellersta av de färgglada nyheterna. Portugueesen är ju aaaaningen snyggare än PVD piloten. Fantastisk.
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Ja precis DrDre, perpetual calendarern är en annars asgrym klocka som dom mer eller mindre har vanhelgat i den här tappningen.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Fy f-n va fula, varför? Vem köper?

Så snart dem har växt på dig sitter du där med en. Har varit samma sak för många kring otaliga Rollar med vit urtavla osv.. meeeen, dem flesta halkar dit.

Men jag får nog hålla med om att de färgglada varianterna inte riktigt var vad jag förväntat mig :)
 

DrDre

Patek
Jag håller med Cheepo ovan. Det är ju nästan en bedrift att få en klocka för 100 000 (alla de där varianterna har väl inhouse-verk så de är ju rätt dyra), att se ut som en leksaksklocka för en femhundring.
 
Jag håller med Cheepo ovan. Det är ju nästan en bedrift att få en klocka för 100 000 (alla de där varianterna har väl inhouse-verk så de är ju rätt dyra), att se ut som en leksaksklocka för en femhundring.

På bild iaf, man kan väl hoppas att man blir lurad av bilden och att dem upplevs annorlunda irl.
 

Hardy

Thug
Inte alls förtjust i iwc längre. Vintage är dock en helt annan femma:)

Men så är det med alla märken juuuuuyu
 
Topp