• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Udda Universal Genéve

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Idag hämtade jag en klocka jag nyligen ropat hem, en 34mm UG med kaliber 820 i stål. Ref 28235-2

image.jpeg


Utformningen är dock rätt speciell men jag antar att det hör tidsandan till. En koll av serienumret 23xxxxx ger 1963-65 med tabell från @eriksson850 . Jag satte ett nytt ödleband på som känns helt rätt. Elegant, nätt och designen ger mig lite PP eller VC vibbar. Jag gillar den helt klart och verket tickar på fint.
image.jpeg


@Aurum kallade den tefat med all rätta :D
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


//Rozzy
 
Senast ändrad:

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Härligt!
Känns som en riktig Rozzy-klocka, gillar liknelsen med tefat.. helt spot on med plexit på den konvexa boetten:)
Bra band hittade du också, riktigt trevligt
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Idag hämtade jag en klocka jag nyligen ropat hem, en 34mm UG med kaliber 820 i stål.

image.jpeg


Utformningen är dock rätt speciell men jag antar att det hör tidsandan till. En koll av serienumret 23xxxxx ger 1963-65 med tabell från @eriksson850 . Jag satte ett nytt ödleband på som känns helt rätt. Elegant, nätt och designen ger mig lite PP eller VC vibbar. Jag gillar den helt klart och verket tickar på fint.
image.jpeg


@Aurum kallade den tefat med all rätta :D
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


//Rozzy

Den var riktigt fin den! Riktigt tefat!
 

Oew

Rolex
Riktigt cool, funderade länge över om jag skulle ropa hem den. Hittade ingen likadan vid snabb googling...
 

6r15c

Omega
Snyggt!
Helt klart udda samt stilig och tidlöst. Kan knappt bli roligare än så när vi är i det förutsättningslösa vintage träsket! Härligt fynd.

Gillar urverket. Det andas kvalitet och en känsla för detaljer.
I detaljerna ligger den när det begav sig klart före konkurrenterna med sina fasade kanter på bryggorna som man kanske förväntar sig idag men inte då. :)
 

Calle med C

Panerai
Mycket trevligt! En fröjd för ögat. På bilderna från sidan ser den helt fantastiskt cool ut. Ska du någonsin avyttra den ställer jag mig först (?) i kön! Två tummar upp.
 

Pictor

Audemars
Utsökt! Känner din goda smak, och här har du hittat något extra. Stort grattis !! Bandet är nobelt och passar enligt mig förträffligt.
 
Topp