• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Uffes resa till Dalarna...

Alldeles nyss startade min resa till Borlänge. Jag sitter på spårvagnen och svänger precis in på Vasagatan som vilar tyst denna regniga söndag i Göteborg. Om ungefär 8 timmar kommer jag, om inget oväntat inträffar, träffa vår alldeles egna levande legend Af Sjodahl, som tar bilen ner från Leksand. Det blir så klart en massa klocksnack och lite gott käk vid korvmojen. Jag tänkte jag skulle göra ett mini-reportage med hjälp av iphonen idag, om ni vill, är ni välkomna att följa med :)



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
På tåget nu. Idag är det bara lite trevligt häng som gäller, jag har i alla fall inte planerat någon klockdeal, men man vet aldrig :) Jag ser verkligen fram emot att få träffa Af Sjodahl som har lovat att ta med sig lite spännande klockor. Som ni kan se, så har jag ställt en tid för Gbg och en tid för Dalarna :)



Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Apansson

Torpare
På tåget nu. Idag är det bara lite trevligt häng som gäller, jag har i alla fall inte planerat någon klockdeal, men man vet aldrig :) Jag ser verkligen fram emot att få träffa Af Sjodahl som har lovat att ta med sig lite spännande klockor. Som ni kan se, så har jag ställt en tid för Gbg och en tid för Dalarna :)



Sent from my iPhone using Tapatalk

Akta så du inte blir jetlaggad!
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ska du sitta och skumpa tåg från Gbg till Borlänge utan att köpa eller sälja ngt?... Please!!
Tala om vad ni har i kikaren nu pöjkar! Nog för att Af Sjodahl är en mycket stilig karl men det måste vara ngt mer som drar..;-)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
På tåget nu. Idag är det bara lite trevligt häng som gäller, jag har i alla fall inte planerat någon klockdeal, men man vet aldrig :) Jag ser verkligen fram emot att få träffa Af Sjodahl som har lovat att ta med sig lite spännande klockor. Som ni kan se, så har jag ställt en tid för Gbg och en tid för Dalarna :)



Sent from my iPhone using Tapatalk



Ser fram emot våran mini, mini Gtg, men du har en timme fel beträffande Dalatiden, kl är 11:22 här just nu :D
 
Ska du sitta och skumpa tåg från Gbg till Borlänge utan att köpa eller sälja ngt?... Please!!
Tala om vad ni har i kikaren nu pöjkar! Nog för att Af Sjodahl är en mycket stilig karl men det måste vara ngt mer som drar..;-)

Så du tror inte på man sitter större delen av en söndag på ett tåg bara för Af Sjodahls skull då? Det är väl han värd, tycker du inte, med tanke på hur svårt det verkar vara att få till GTGs i de trakterna :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Lämnar precis Skövde bakom mig. Sitter vid fönstret och ser ett grönskande vårlandskap passera förbi. Vad tänker man på då? Klockor så klart :) Man smider klockplaner. Nästa klocka? Vad blir det? Ska det bli en 7:e Speedmaster? En månklocka? Jag vet att också masterkiller brottas med denna fråga. Jag tror till och med att han använder uttrycket "våga skaffa månklocka" eller något åt det hållet. Frågan är om inte jag borde vända på det och säja: våga att INTE skaffa månklocka! Ja, det är sånt man tänker på när man åker tåg.



Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Kan bli mycket intressant att följa den här tråden, inte alla förunnat att få träffa en livs levande legend en helt vanlig söndag i maj ;)
 
Topp