• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UFO-mögel.

Exxet

Rolex
Undrar vad som har fått dom här indexen att bli så här? resten av av tavlan ser ju okej ut, liknar ju ngt som man ser på ett sjukhuslabratorium, nån sorts bakterieodling:blackalien:
P1070305.JPG

antar att en relume är oundviklig.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ser resten av tavlan OK ut? Repor kl 6, missfärgning av logotypen, färgsläpp runt dag/datum.
 

Exxet

Rolex
Ser resten av tavlan OK ut? Repor kl 6, missfärgning av logotypen, färgsläpp runt dag/datum.
Nu sa jag ju inte mint condition, intressant hur man bedömmer olika, jag tycker okej nån annan basket case, det är ju en 41 år gammal och använd klocka inte en Rolex som legat i ett lufttätt kassavalv sedan ny, och nej det finns inget färgsläpp vid D/D-fönstret och loggan ser bra ut, och ja det finns lite skav på sub-dialen men som dom flesta vet så förstärker kameran väldigt mkt.
Seiko 1.jpg

Det jag tyckte var konstigt var att tavlan hade klarat sig så pass bra när indexen ser bedrövliga ut.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu sa jag ju inte mint condition, intressant hur man bedömmer olika, jag tycker okej nån annan basket case, det är ju en 41 år gammal och använd klocka inte en Rolex som legat i ett lufttätt kassavalv sedan ny, och nej det finns inget färgsläpp vid D/D-fönstret och loggan ser bra ut, och ja det finns lite skav på sub-dialen men som dom flesta vet så förstärker kameran väldigt mkt.
Seiko 1.jpg

Det jag tyckte var konstigt var att tavlan hade klarat sig så pass bra när indexen ser bedrövliga ut.
Och svaret du fick var att hela tavlan ser rätt sunkig ut (på den bilden)...
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Känns som det börjar spåra ur här... var det inte vad som hade hänt med lumen som var frågan?
Jag säger fortfarande fukt... som kommit in i klockan pga gamla otäta packningar förmodligen ;)
 

Exxet

Rolex
Känns som det börjar spåra ur här... var det inte vad som hade hänt med lumen som var frågan?
Jag säger fortfarande fukt... som kommit in i klockan pga gamla otäta packningar förmodligen ;)
Det tror jag oxå, fukt, men att inte resten av tavlan ser ut som indexen är enligt mig lite underligt, och nej jag tänker inte gå i polemik med ngn som kräver att 40-50 åriga klockor ska se ut som dom ej använts, men smaken är ju som baken, delad.
Fuktskadad, patina för en del.
Rust3035G.JPG
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Det tror jag oxå, fukt, men att inte resten av tavlan ser ut som indexen är enligt mig lite underligt, och nej jag tänker inte gå i polemik med ngn som kräver att 40-50 åriga klockor ska se ut som dom ej använts, men smaken är ju som baken, delad.
Fuktskadad, patina för en del.
Rust3035G.JPG
He, he känns lite överdrivet ;)
 
Topp