• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Ugnsbakad Seiko SKX007

_robban

Cartier
2-Faktor
Säljer här en Seiko mod jag satt samman för någon vecka sedan.
Det är i grunden en SKX007 där tavla och visar har legat och dragit sig i ungen ett tag och fått en läcker lätt brun patina. Vridrings inlägg (ej original utan AM) har gått ett par varv i diskmaskin och gått ifrån svart till en blå ton och fått ett härjat utseende.

Själva vridringen som sådan har varit med om lite action i sitt tidigare liv innan mod och är därför lite naggad i kanten och rätt hård att rotera alls, bidrar till övergripande patina looken. Ett extra svart insert för vridringen kommer även med om man önskar byta till denna kombinationen, bild visar inlägg lagt på befintligt monterat.

Seiko Jubilee som sitter monterat har inga ytterligare länkbitar men som ni ser så finns det dock gott om plats ändå och min handled mäter 17.5 i omkrets. Skickar även med ett svart till synes oanvänt dykargummi och ett även det lätt fusk patinerad blått Zulu snöre.

Klockan tickar på bra och har ett 7s26C urverk i sig och inga direkta konstigheter alls, har ingen koll på exakt gång då jag knappt använt den men inte kommit försent till möten eller pendeltåg med denna på armen. Har inte tryckt klockan och vattentäthet kan inte garanteras om du ska ut och bada med den, har dock själv haft den på när jag tvättat disk och diskat ungar utan bekymmer alls.

Bilder tagna idag 03042017 med iPhone och köks belysning, bilder helt oredigerade.
Min iPhone hatar mig, bilder blir ofta sneda och jag vet inte varför... Vrid på din dator/telefon/ipad/fax/telex är du snäll för att få till bilden ok hos dig. Låter bilderna vara en del av beskrivningen, om än på sniskan.

IMG_1853.JPG

IMG_1854.JPG

IMG_1855.JPG

Det svarta inlägget placerat på det nu monterade så att du får ett hum om hur det kan se ut.
IMG_1856.JPG

IMG_1852.JPG

Visar slack på länk som sitter monterad, jag har då ca 17.5 i omkrets på min handled.

Pris 1200:- inklusive frakt i vadderat kuvert.
Önskas REK tillkommer detta. Avhämtning på plats går att ordna om så önskas i Mölndal.
Retur inom ett dygn om inte klockan motsvarar beskrivning, köparen betalar då frakt åter.

Frågor, tankar eller funderingar om min ibland lustiga stavning och meningsbyggnad, bara skicka PM.

Tack för titten.
//R
 
Topp