• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ultimata beatern?

K-S

Rolex
2-Faktor
Vad tycker folket?

Jag tycker det blev förträffligt och glad att den fick stanna kvar.

image.jpg
 

MånsT

Rolex
Snygg men står inte ut med att vridningen är slät längs kanten mellan 11-1 samt 5-7. Förmodligen enda anledningen till att jag själv inte har en.
 

MånsT

Rolex
Det här har jag aldrig märkt förut. Varför har de gjort så? Jag som faktiskt var sugen på en hydroconquest..
Har hört att det är för att få det jämnt och en fin övergång när man har länken på, typ "slätt mot slätt". Men hur fint blir det när man faktiskt använder vridningen och de släta delarna inte är centrerade vid länkens fäste...?
 

john b

Rolex
Snygg men står inte ut med att vridningen är slät längs kanten mellan 11-1 samt 5-7. Förmodligen enda anledningen till att jag själv inte har en.
Shit, jag hade missat denna detalj. Ögonen är det första man blir blind på.
Synd på en i övrigt schysst klocka.

Även om jag kanske tycker att den ultimata beaten är en G-shock.
 

Limpas

Cartier
Har hört att det är för att få det jämnt och en fin övergång när man har länken på, typ "slätt mot slätt". Men hur fint blir det när man faktiskt använder vridningen och de släta delarna inte är centrerade vid länkens fäste...?
Värdelös anledning isåfall. Väldigt konstigt designval. Sånt klarar jag inte. Synd på en klocka som tilltalade mig mycket annars.
 
Topp