• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ultimata billiga dykaren?

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Orient M-Force
Min har badat en del.

Saturation Diver från nämnda märke är också grym men tre gånger dyrare.

Skickat från min LG-P880 via Tapatalk
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Men för bövelen oscaroscar du ska ju köpa min aqualand, special price for you.

Det är en riktig klassisk dykbeater. Och även om du nu inte skulle dyka så mkt så kommer folk tro att du är instruktör eller navy seal :)
 

JesperdW

Omega
Är otroligt nöjd med min som jag precis har köpt. Du hittar den för billigast 3500 som ny. Mest klocka för pengarna där ute, enligt mig.
2014-02-19 00.11.501571615066.png
 

sveol

Cartier
Jag håller med alla Seiko förespråkare även fast det är klassen (eller flera) billigare än vad du frågar efter. En skx är aldrig fel, även ovan vattenytan. Tool watch and no more typ ;)
Om man vill ha något litet finare, varför inte en Steinhart diver på Nato.
 

oscaroscar

Panerai
Jag håller med alla Seiko förespråkare även fast det är klassen (eller flera) billigare än vad du frågar efter. En skx är aldrig fel, även ovan vattenytan. Tool watch and no more typ ;)
Om man vill ha något litet finare, varför inte en Steinhart diver på Nato.
Min bror köpte en Skx007 och jag blev nästan lack över hur rasslig/billig den kändes. Sjukt skräpig i mina ögon! Seiko monster vart jag dock rätt nöjd med.
Hur är scuba?

Asplund Jag har folksam allrisk plus, självrisk på 750kr och täcker upp till 80k.
Men jag vet inte, kommer kånka runt med väska mycket och känns dumt att ha en klocka för +50k i fattigare/sunkiga ställen. Jag klarar att va utan den så slipper jag tänka på att vara försiktig (är inte mesig eller rädd för repor hemma i Sverige).
Och som du säkert vet, får man en anledning att köpa nytt så rättfärdigar man köpet tills de är gjort! ;)


Seiko scuba (behöver veta mer om denna)
Oris TT1
Glycine combat sub
Sinn u1
Seamaster

Nån av dom blir det nog..
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Hade lätt tittat på Seiko Sumo eller Glycine Combat Sub. Lagom prisklass, har haft båda.
Om du vill upp i pris, - Breitling.

IMG_1878.JPG
IMG_2255.JPG
 

sveol

Cartier
Min bror köpte en Skx007 och jag blev nästan lack över hur rasslig/billig den kändes. Sjukt skräpig i mina ögon! Seiko monster vart jag dock rätt nöjd med.
Hur är scuba?

Nån av dom blir det nog..


Yup den är rasslig, speciellt med original SS band. Man skall köra den med gummi, nato eller super oyster. Då blir det lite bättre. Men visst den andas inte exklusivitet som många andra märken. Men det är lite vad som är charmen med dem, slit och släng :)

"Ops jag tappade klockan på botten av detta hav. Tough luck, dax för en Singha ;)"

Scuban har jag inte klämt på. Men tycker de flesta billiga Seiko har samma typ av känsla. SS banden är det som drar ner dem enligt mig.

Btw det finns en svart Glycine Combat till salu på systerforumet. Prisatt för att säljas..
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Lägger min röst på Armida, Benarus eller Artego som är ordentliga dykare.

Här är en bild på min Artego

Foto-2014-01-06-19.33.51-3.JPG
 

JesperdW

Omega
Min bror köpte en Skx007 och jag blev nästan lack över hur rasslig/billig den kändes. Sjukt skräpig i mina ögon! Seiko monster vart jag dock rätt nöjd med.
Hur är scuba?

Asplund Jag har folksam allrisk plus, självrisk på 750kr och täcker upp till 80k.
Men jag vet inte, kommer kånka runt med väska mycket och känns dumt att ha en klocka för +50k i fattigare/sunkiga ställen. Jag klarar att va utan den så slipper jag tänka på att vara försiktig (är inte mesig eller rädd för repor hemma i Sverige).
Och som du säkert vet, får man en anledning att köpa nytt så rättfärdigar man köpet tills de är gjort! ;)


Seiko scuba (behöver veta mer om denna)
Oris TT1
Glycine combat sub
Sinn u1
Seamaster

Nån av dom blir det nog..
Seiko sumo alltså. Kolla in yonsson's recension. Tycker de är rätt så eftertraktade också, så om du väljer att sälja den efter ett tag så lär du inte tappa mycket på köpet.
 
Topp