• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ultimate Watches AB

Hej!

Ni som gjort affärer med oss VIA Klocksnack får gärna skriva ett par rader :)

Stort tack på förhand och ha en riktigt trevlig dag.

Med vänlig hälsning
Richard
 
Senast ändrad:

Lindmark

Breitling
Var på jakt efter 116710blnr och fick höra av AD att det såg väldigt mörkt ut på att stå med i kölista. började söka efter klockan på andra håll via bland annat chrono24 blocket och här på forumet. Svaren jag fick från bland annat pluswatch.it var att den inte var "available to your country".
Nu under påskhelgen såg jag annonsen från Ultimate watches dyka upp på blocket och skrev genast in och anmälde intresse. Fick snabba svar av Richard även under påskdagarna och vi kom fram till att en familjemedlem till mig kunde hämta klockan i Stockholm då jag själv bor i Skåne. Idag mötte min bror upp Richard och hämtade klockan som var i beskrivet skick (oanvänd) med alla papper + box, betalningen skedde med swish och kvittot skickas till mig i efterhand.
Kändes tryggt, proffsigt och smidigt hela vägen och jag kommer definitivt rekommendera Richard och Ultimate watches till vänner och andra klockintresserade.
Kommer att lägga upp bilder när jag får klockan i mina händer om ett par dagar

Mvh Lindmark
 

Lindmark

Breitling
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Som lovat lite bilder på nya favoriten. Tack igen Richard!
 

Bonumm

Panerai
Har också köpt en 116710blnr utav Richard. Från första kontakten var tagen så fixade han fram klockan på mindre än två veckor. Klockan skulle komma som fullcert och vi kom överens om ett pris. Nu visade det sig att några delar saknades för fullcert och Richard meddelande mig detta och frågade om det var ok ändå om han drog av lite på priset. Det var ok för mig. När klockan hämtades i Stockholm så får jag besked att de delarna som saknades kommer jag att få om några veckor. Nu har det gått två veckor och jag fick de sista delarna idag, så nu har jag fullcert för en billigare peng än överenskommelsen var från början.
Kan bara säga att Richard har varit 100% goodguy och allt har gått mycket enkelt och smidigt. Riktigt nöjd med affären och klockan.
Mvh Magnus
20170815_164002.jpg
 
Har också köpt en 116710blnr utav Richard. Från första kontakten var tagen så fixade han fram klockan på mindre än två veckor. Klockan skulle komma som fullcert och vi kom överens om ett pris. Nu visade det sig att några delar saknades för fullcert och Richard meddelande mig detta och frågade om det var ok ändå om han drog av lite på priset. Det var ok för mig. När klockan hämtades i Stockholm så får jag besked att de delarna som saknades kommer jag att få om några veckor. Nu har det gått två veckor och jag fick de sista delarna idag, så nu har jag fullcert för en billigare peng än överenskommelsen var från början.
Kan bara säga att Richard har varit 100% goodguy och allt har gått mycket enkelt och smidigt. Riktigt nöjd med affären och klockan.
Mvh Magnus
20170815_164002.jpg
Tack själv Magnus för en riktigt trevlig affär och glatt bemötande. Alltid kul att även göra affärer via Klocksnack! Ser fram emot nästkommande objekt via Ultimate Watches AB.

Ha en riktigt fortsatt trevlig sommar och på återseende.

Med vänlig hälsning

Richard
 

trollex

Breitling
Nu är det min tur att bidra till den här tråden. Jag fick nämligen upp ögonen för UltimateWatches från deras och andras aktivitet här på forumet. I slutändan var det Richards engagemang och trovärdighet som gjorde affären, precis som andra här berättar.

Det var också väldigt skönt att kunna få klockan levererad dagen därpå med säkerhetskurir. Även om man funderat på just den här modellen i ett halvår så vill man få den så snabbt som möjligt när man väl bestämt sig.

En liten bild på vad det blev: https://i.imgur.com/ia58C93.jpg.
 
Nu är det min tur att bidra till den här tråden. Jag fick nämligen upp ögonen för UltimateWatches från deras och andras aktivitet här på forumet. I slutändan var det Richards engagemang och trovärdighet som gjorde affären, precis som andra här berättar.

Det var också väldigt skönt att kunna få klockan levererad dagen därpå med säkerhetskurir. Även om man funderat på just den här modellen i ett halvår så vill man få den så snabbt som möjligt när man väl bestämt sig.

En liten bild på vad det blev: https://i.imgur.com/ia58C93.jpg.
Tack själv J för en riktigt trevlig affär.

Hoppas vi hörs snart igen för fler affärer.

Slit klockan med hälsan!

Med vänlig hälsning

Richard
 

Petroltut

Breitling
E93F17C6-A29F-482C-93AA-2AD0AD1334C7.jpeg
Hej,
Jag Har också köpt en 116710blnr utav Richard. Från första kontakten var tagen så var klockan i min ägo på drygt en vecka.
Otroligt trevlig och påläst säljare. Jag är 100% nöjd och kände mig 100% omhändertagen under hela processen.
Bifogar en bild på min lilla ”familj”
 
E93F17C6-A29F-482C-93AA-2AD0AD1334C7.jpeg
Hej,
Jag Har också köpt en 116710blnr utav Richard. Från första kontakten var tagen så var klockan i min ägo på drygt en vecka.
Otroligt trevlig och påläst säljare. Jag är 100% nöjd och kände mig 100% omhändertagen under hela processen.
Bifogar en bild på min lilla ”familj”
Tack själv Bästa K för en smidig och trevlig affär. Alltid lika lika roligt att leverera klockor till hela Sverige :)

Ha en riktigt trevlig måndag och stort grattis till ett bra köp.

Med vänlig hälsning

Richard
 

Tulo

Breitling
Jag har precis köpt en 116610LN av Richard. Inga konstigheter alls. Smidig kommunikation/affär, klocka i beskrivet (oanvänt) skick med alla tillbehör och ett mycket trevligt bemötande.

Tveklöst en goodguy!
 
Jag har precis köpt en 116610LN av Richard. Inga konstigheter alls. Smidig kommunikation/affär, klocka i beskrivet (oanvänt) skick med alla tillbehör och ett mycket trevligt bemötande.

Tveklöst en goodguy!
Alltid roligt att även göra affärer via det fantastiska forumet KS! - Tack själv Tulo för en riktigt trevlig affär. Hoppas vi hörs snart igen, som ett led mot ett framtida kärt förhållande med massor av nya klockor.

Ha en riktigt trevlig dag!

Med vänlig hälsning

Richard
Ultimate Watches AB
 

po22ae

Breitling
Jag har idag köpt en Submariner 116610LN av Richard på Ultimate Watches AB. Jag började mitt klockköp med att höra av mig till flera AD i vårt avlånga land och fick till svar att det var ett års väntetid på denna modell.
Av någon tillfällighet så snubblade jag över Ultimate Watches här på forumet och kollade upp företaget och dess hemsida. Jag skickade ett mail och fick svar snabbt. Det gick vidare till en beställning och klockan var i min ägo på mindre än en vecka.
Tanken var att jag skulle få den hemskickad, men jag kunde inte hålla mig utan åkte och hämtade den (Kalmar-Stockholm-Kalmar ca. 85 mil).
Inga konstigheter, allt fungerade mycket smidigt. Richard är mycket serviceinriktad och mån om sina kunder (han ringde och kollade så hemresan gick bra).
Jag kan definitivt rekommendera Ultimate Watches AB och en guldstjärna till Richard.
 
Jag har idag köpt en Submariner 116610LN av Richard på Ultimate Watches AB. Jag började mitt klockköp med att höra av mig till flera AD i vårt avlånga land och fick till svar att det var ett års väntetid på denna modell.
Av någon tillfällighet så snubblade jag över Ultimate Watches här på forumet och kollade upp företaget och dess hemsida. Jag skickade ett mail och fick svar snabbt. Det gick vidare till en beställning och klockan var i min ägo på mindre än en vecka.
Tanken var att jag skulle få den hemskickad, men jag kunde inte hålla mig utan åkte och hämtade den (Kalmar-Stockholm-Kalmar ca. 85 mil).
Inga konstigheter, allt fungerade mycket smidigt. Richard är mycket serviceinriktad och mån om sina kunder (han ringde och kollade så hemresan gick bra).
Jag kan definitivt rekommendera Ultimate Watches AB och en guldstjärna till Richard.

Tack själv för en allt igenom trevlig och smidig affär. Det var en ära att få lösa din första rolex via Ultimate Watches AB. Ser fram emot ett tätt samarbete framgent.

Ha en riktigt trevlig fortsättning och gott nytt år!

Varmt välkommen tillbaka till Ultimate Watches AB :)

Med vänlig hälsning

Richard
 

Perczek

Cartier
2-Faktor
Jag köpte en Rolex Submariner 116610LN av Richard och Ultimatewatches AB i slutet av november. Jag hade likt andra recensenter ovan kontaktat samtliga AD i Sthlm/mälardalen som kunde erbjuda en väntetid från "kanske om 6 månader" till "minst 5 år" och riktigt dåliga bemötanden (klart sämst bemötande var från en expedit på Rob. E).

Jag hörde av mig till en klockintresserad familjemedlem som i sin tur hade ett flertal bekanta som gjort affärer med Richard (varav en urmakare som var väl medveten om "Sportrolex-situationen").

Richard erbjud från första kontakten via hemsidan ett perfekt bemötande, bra pris och blixtsnabb leverans (6 arbetsdagar får ses som blixtsnabbt i relation med 5 år). Klockan levererades inplastad, fullset, stämplat cert från AD, inga konstigheter.

Kommer handla av Ultimatewatches/Richard när jag köper nästa klocka, måste bara bestämma mig för vilken :) lutar åt frugans :rolex: DJ 34 eller möjligen en :rolex: OP 36.

Åter igen, tack Richard för en bra affär och att du gjorde köpupplevelsen till vad det blev!

Perczek
 
Jag köpte en Rolex Submariner 116610LN av Richard och Ultimatewatches AB i slutet av november. Jag hade likt andra recensenter ovan kontaktat samtliga AD i Sthlm/mälardalen som kunde erbjuda en väntetid från "kanske om 6 månader" till "minst 5 år" och riktigt dåliga bemötanden (klart sämst bemötande var från en expedit på Rob. E).

Jag hörde av mig till en klockintresserad familjemedlem som i sin tur hade ett flertal bekanta som gjort affärer med Richard (varav en urmakare som var väl medveten om "Sportrolex-situationen").

Richard erbjud från första kontakten via hemsidan ett perfekt bemötande, bra pris och blixtsnabb leverans (6 arbetsdagar får ses som blixtsnabbt i relation med 5 år). Klockan levererades inplastad, fullset, stämplat cert från AD, inga konstigheter.

Kommer handla av Ultimatewatches/Richard när jag köper nästa klocka, måste bara bestämma mig för vilken :) lutar åt frugans :rolex: DJ 34 eller möjligen en :rolex: OP 36.

Åter igen, tack Richard för en bra affär och att du gjorde köpupplevelsen till vad det blev!

Perczek
Tack för ditt fina omdöme Perzcek och tack för en riktigt trevlig affär.

Du är varmt välkommen nästa gång det är dags för ny klocka.

Ha en riktigt bra vecka!

Med vänlig hälsning

Richard
Ultimate Watches AB
 

SirRolex

Breitling
Köpte en Rolex Submariner 116610LN av Richard på Ultimate Watches i feb 2018. Liksom många andra fick jag besked på 1-2års väntetid från AD i Sverige. Tog på magkänsla kontakt med Richard som på ett par dagar hade klockan klar för leverans. En trygg och bra känsla hela vägen.

Verkligen proffsigt och bra bemötande och fick mig som kund att känna mig trygg.
Vi ses inom snar framtid igen Ultimate Watches

//Nick
 
Köpte en Rolex Submariner 116610LN av Richard på Ultimate Watches i feb 2018. Liksom många andra fick jag besked på 1-2års väntetid från AD i Sverige. Tog på magkänsla kontakt med Richard som på ett par dagar hade klockan klar för leverans. En trygg och bra känsla hela vägen.

Verkligen proffsigt och bra bemötande och fick mig som kund att känna mig trygg.
Vi ses inom snar framtid igen Ultimate Watches

//Nick
Vi som skall tacka för ditt förtroende. Varmt välkommen tillbaka till Ultimate Watches AB Nick oavsett om du är intresserad av en ny klocka eller bara vill ta en kaffe och prata klockor.

Tillönskar dig en riktigt trevlig vecka!

Med vänlig hälsning
Richard
Ultimate Watches AB
 

wiwe88

Breitling
Köpte nu i april 2018 en Sub 116610LN av Richard och är mycket nöjd med affären. Richard imponerar med en otroligt snabb leveranstid till ett mycket rimligt pris. Stort nöje att göra affär med en person man känner bryr sig på riktigt.

/W
 
Köpte nu i april 2018 en Sub 116610LN av Richard och är mycket nöjd med affären. Richard imponerar med en otroligt snabb leveranstid till ett mycket rimligt pris. Stort nöje att göra affär med en person man känner bryr sig på riktigt.

/W
Tack själv W för ditt förtroende och smidighet till affär. Hoppas vi ses snart igen, förutsättningslöst. Otroligt roligt att du väljer Ultimate Watches AB.

Ha en riktigt trevlig vecka!

Med vänlig hälsning

Richard
 

Acke31

Omega
Var i kontakt med Richard på Ultimate Watches i April efter goda referenser på KS och magkänsla då jag var i jakt efter en 116610LN. Efter ett professionellt och trevlig första bemötande levde han upp till förväntningarna från start till genomförd affär. Detta var min första ”riktiga” klockaffär och hade mycket frågor och funderingar. Richard hade tålamod och jag kände mig bekväm genom hela processen. Från taget beslut och leverans inom en vecka imponerades jag av hans effektivitet då efterfrågad modell är idag svårfångad.
Rekommenderar starkt Richard på UW.
Ses inom snar framtid!

Allt gott
//Acke
 
Var i kontakt med Richard på Ultimate Watches i April efter goda referenser på KS och magkänsla då jag var i jakt efter en 116610LN. Efter ett professionellt och trevlig första bemötande levde han upp till förväntningarna från start till genomförd affär. Detta var min första ”riktiga” klockaffär och hade mycket frågor och funderingar. Richard hade tålamod och jag kände mig bekväm genom hela processen. Från taget beslut och leverans inom en vecka imponerades jag av hans effektivitet då efterfrågad modell är idag svårfångad.
Rekommenderar starkt Richard på UW.
Ses inom snar framtid!

Allt gott
//Acke

Alla börjar vi någonstans och att få vara din första leverantör av lyxklocka var ett privilegium, som ett led i ett gott framtida samarbete (alla vet vi, klocksamlare av olika karaktär, att den första bara är en introduktion ;))

Åter igen stort tack för ditt förtroende och slit din ikon med hälsan!

Med vänlig hälsning

Richard
Ultimate Watches AB
 
Har gjort affär med @ultimatewatches.se och stämmer in i kören ovan. Bara bra att säga och rekommenderar självklart UW till framtida kunder!

Tack själv J för en rakt igenom trevlig och smidig affär, otroligt glad att så många från KS instämmer på denna personlighet - affärerna blir så mycket enklare.

Varmt välkommen tillbaka till Ultimate Watches AB

Med vänlig hälsning

Richard
 
Topp