• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ultraintervaller (löpning)

Moorflax

Patek
2-Faktor
Nä det är jogg.se som har en inofficiell tävling för medlemmar. Man springer där man befinner sig men loggar sina pass på jogg.se.
Jobbigt men bra för pannbenet!
 

Yo-han

Troll probationary
Aldrig fattat grejen med det där. Det värsta med att kuta 8mil+ är ju att det är så urbota tråkigt, palla dra ut på det i 24h
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
En del av grejen är att det bygger pannben.
Det behöver inte vara roligt för att det ska vara roligt som någon sa ;)
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Kör hårt, jag hade mer än gärna deltagit men har precis lyckats skada mig relativt rejält igen... Så nu blir det dekadent livsstil ett par månader, så har jag förhoppningsvis 5kg trivselvikt att ta av sen inför nästa 4deserts satsning.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Fast det bygger ju inte pannben? Annat än i att ha tråkigt? Du får ju vila mer än två timmar mellan varje mil? Var kommer pannbenet in?
Jo det gör det verkligen. Det faktum att man inte ger upp när benen värker, magen strejkar, det regnar ute och blåser smädjävlar. Det gör att man bygger pannben. Att man vilar två timmar behöver inte vara någon fördel. Jag var fräschare i kroppen efter Ultravasan än efter mina två föregående ultraintervaller.
Jag kommer inte heller denna gång att vara så pigg när det är slut kl. 21 ikväll. :)
 

Yo-han

Troll probationary
Jo det gör det verkligen. Det faktum att man inte ger upp när benen värker, magen strejkar, det regnar ute och blåser smädjävlar. Det gör att man bygger pannben. Att man vilar två timmar behöver inte vara någon fördel. Jag var fräschare i kroppen efter Ultravasan än efter mina två föregående ultraintervaller.
Jag kommer inte heller denna gång att vara så pigg när det är slut kl. 21 ikväll. :)
Okok, jag får testa det nästa år då, nu är det swissalpine på lördag. Hej från schweiz eller hur det nu stavas.
 

Johe

Omega
Låter sjukt jobbigt! Nån gång har jag tänkt testa 4*1 mil med nån timmes vila emellan men där går gränsen. Men så har jag aldrig tänkt springa längre än 42,2 heller. Eller iofs såddes det ett frö om Keb Classic nästa år, det är ju "ca 43".


Hur som helst respekt för er som orkar! Använder funbeat själv (dock helt för eget bruk, inget publikt) men har förstått att jogg blivit populärare? Kört Funbeat kontinuerligt sen -07 så jag orkar inte byta.
 

Andersml

Audemars
2-Faktor
Bra ide som träning inför någon Ultra! Hoppas det går bra och utan skador. Själv på väg tillbaka efter knäskada i ett par månader.....längtar efter att få springa milen och längre igen.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Låter sjukt jobbigt! Nån gång har jag tänkt testa 4*1 mil med nån timmes vila emellan men där går gränsen. Men så har jag aldrig tänkt springa längre än 42,2 heller. Eller iofs såddes det ett frö om Keb Classic nästa år, det är ju "ca 43".


Hur som helst respekt för er som orkar! Använder funbeat själv (dock helt för eget bruk, inget publikt) men har förstått att jogg blivit populärare? Kört Funbeat kontinuerligt sen -07 så jag orkar inte byta.
Var med på Ultraintervaller nästa gång då? Man kan ju hoppa av när som helst och den stora fördelen tycker jag är att man vara på hemmaplan hela tiden.
Jag har varit med på jogg.se sedan de startade 06-07. Man kan vara gratis medlem och komma åt allting såsom det eminenta forumet tex.
 
Hej ! Hänger på jogg. Skulle gärna springa UI men är ute med båt nu och tidigare har det inte passat med jobb etc Hur gick det för dig för dig?
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Det gick riktigt bra! De förstavfem intervallerna låg på 4:45-fart ca.därefter hamnade de strax över femminutestempo.
Tror jag komvfemma tävlingsklassen om jag inte ser fel. Det är jobbigt som 17 att hela tiden ställa om sig och ge sig ut men det är grymt skönt efteråt!
adda mig på jogg om du vill :)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Det gick riktigt bra! De förstavfem intervallerna låg på 4:45-fart ca.därefter hamnade de strax över femminutestempo.
Tror jag komvfemma tävlingsklassen om jag inte ser fel. Det är jobbigt som 17 att hela tiden ställa om sig och ge sig ut men det är grymt skönt efteråt!
adda mig på jogg om du vill :)
Redan 4:45-fart på en enda mil är bra för de flesta!

Imponerande. Tycker jag.

Mvh A
 
Det gick riktigt bra! De förstavfem intervallerna låg på 4:45-fart ca.därefter hamnade de strax över femminutestempo.
Tror jag komvfemma tävlingsklassen om jag inte ser fel. Det är jobbigt som 17 att hela tiden ställa om sig och ge sig ut men det är grymt skönt efteråt!
adda mig på jogg om du vill :)
Jo, jag såg det. Starkt som fan.
Ligger lite i lä där ;-)
Åkte Engelbrektsloppet två gånger btw.
 
Topp