• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Umeåbo söker klockkompisar!

Jakob Häll

Silver
Som rubriken säger är jag en Umeåbo, men har tyvärr inga vänner i stan som är speciellt intresserade av klockor. Så jag jag vill helt enkelt träffa någon/några klockintresserade Umeåbor som vill surra klockor och annat liknande. Om det finns några som redan surrar klockor i Umeå, ja då hade jag väldigt gärna uppskattat att få komma och surra lite med er. Känner mig svältfödd att få prata om klockor i verkliga livet, samt se några fina samlingar.

Senast ändrad:
Finns väl ett rätt rejält Norrlands-gtg gäng som vanligtvis kör ngn gång på år iallafall om inte jag missminner mig. Nog för att Norrland är mer än Umeå men iallafall klockintresserade i rätt ände av landet.

Finns väl ett rätt rejält Norrlands-gtg gäng som vanligtvis kör ngn gång på år iallafall om inte jag missminner mig. Nog för att Norrland är mer än Umeå men iallafall klockintresserade i rätt ände av landet.
De är väldigt snällt av dig att peka ut. Vem ska jag kontakta där?

Ps: Ja Norrland är mer än Umeå, det är ungefär halva landet i yta så är en jäkla skillnad på A och B 😉

Senast ändrad:
Som rubriken säger är jag en Umeåbo, men har tyvärr inga vänner i stan som är speciellt intresserade av klockor. Så jag jag vill helt enkelt träffa någon/några klockintresserade Umeåbor som vill surra klockor och annat liknande. Om det finns några som redan surrar klockor i Umeå, ja då hade jag väldigt gärna uppskattat att få komma och surra lite med er. Känner mig svältfödd att få prata om klockor i verkliga livet, samt se några fina samlingar.
@StarMan kanske kan ge ngt tips.

Jag bor ju själv i Umeå, men även om jag är en "social person" så är livssituationen just nu sådan att sociala utsvävningar utanför hemmet svåra att få till. Jag är inte mycket till sällskap helt enkelt! 🤣 Småbarnen slukar den tid jag har som de plägar göra. Med det sagt så kan jag ev. ändå vara intresserad av någon sorts gtg i stan om jag får till schemat i övrigt. Gärna över ett glas med valfritt innehåll (läs; öl!). 🙂

Just Umeå verkar vara fattigt på KSare i förhållande till storleken, lite mer fart i Skellefteå. Kolla in stora Norrlands GTGn som går av stapeln 4/12. Finns några platser kvar och jag tror vi har nån till Umebo som är på väg hit upp.

Jag bor ju själv i Umeå, men även om jag är en "social person" så är livssituationen just nu sådan att sociala utsvävningar utanför hemmet svåra att få till. Jag är inte mycket till sällskap helt enkelt! 🤣 Småbarnen slukar den tid jag har som de plägar göra. Med det sagt så kan jag ev. ändå vara intresserad av någon sorts gtg i stan om jag får till schemat i övrigt. Gärna över ett glas med valfritt innehåll (läs; öl!). 🙂
Men vafan vi borde kunna styra upp en kväll där vi surrar klockor. Det verkar inte vara så många umeåbor som är här på klocksnack men jag nöjer mig med att du och jag har ett skönt snack.

Tillbaka
Topp