• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Unboxing av årets sommerklokke

Wangensten

Panerai
Årets sommerklokke

Så var vi her igjen, hele seks måneder siden sist, dette må være rekord for meg å være:rolleyes:

Her skal jeg da altså unboxe årets sommerklokke.
Hva definerer en sommerklokke? Tja, jeg vil si vanntett, skrukrone og har eller passer til litt spreke farger. Som i fjor måtte jeg over til the US of A for å få tak i årets dykker. Ikke så lett å få tak på nå som sommeren nærmer seg. Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe en billig Seiko som jeg kunne vimse rundt med i sommer, men etter å ha sett noen nydelige bilder av denne på ett annet forum for noen uker siden så var jeg solgt.

Jeg måtte gjennom en del for å få kjøpt akkurat dette uret, selger som syntes det ble for dyrt å sende til Norge når det var jeg som betalte frakt og evt. retur... Heldigvis har jeg en bror som kunne hjelpe der borte, han klarte faktisk å få ned fraktprisen til halvparten av det amerikaneren mente det ville koste;)

Er vel noen som allerede vet hvilken klokke jeg snakker om så da setter vi i gang.

En helt vanvittig stor boks, sammen med en liten pakke jeg fikk fra Sverige i dag også, snakk om timing.

rNN0wZ7.png


I følge USPS sin tracking skal ikke pakken være i landet ennå, men her sitter jeg da med den…

zdgV2ip.png


Godt pakket, må gi litt kred til brodern her altså;)

JH98q5p.png


3sUCKb5.png


l7Rpvtq.png


Nå nærmer vi oss. Her ser dere litt hvor stor denne boksen er…

N2BCpA5.png


Som mange sikkert har gjettet er dette en Longines

gE3IpWf.png


Men hvilken???

jQyGsX9.png


Først instruksjonsboken med garantikort, denne veier vel nærmere 500g

sINgxxo.png


Her er altså boksen

obvOOPs.png


Nydelig

mKtdQ5A.png


Han har ikke spart på bobleplast:eek:

j0sguhD.png


dUJKAO6.png


Det er selvsagt en Longines Legend Diver

7N3e6Bd.png


No date og greier. YES!

2IsDQDz.png


Så litt fakta om klokken.

Manifakture: Longines
Modell: Legend Diver ”No date”
Modellbetegnelse: L3.674.456.3.
Størrelse: 42 mm
Urkasse: Stål
Bakside: Solid
Reim: Sailcloth
Spenne: Tang buckle, 20 mm
Lug width: 22 mm
Urskive: Svart med arabiske siffer og indeksmarkeringer, lume
Glass: Safir
Bezel: roterbar, indre bezel ring

Urverktype: Automatisk
Urverk: Longines L633, 28800 bph, base ETA 2824/2
Gangreserve: 38 timer
WR: 300 meter




Første turen ute av boksen

qHzqehw.png


Likte ikke helt reimen den sto på, så best å komme seg over på den originale sailclothen.

wSUUXAW.png


Var tydeligvis ikke helt ferdig med å pakke opp. Gjemt under klokken lå denne saken

cFebeZe.png


En Staib mesh

19mHedb.png


Tenker at denne kommer til å se bra ut

WfROonr.png


Wristshot må til, får se om det blir noe armtid på Aquanuten fremover, skambud på PM:p

RLmiZ1L.png


Pvv5kW2.png


Oppi den lille grønne pakken lå det ikke mindre enn 8 natostraps.:eek:

Ydsbwku.png


Takk for titten, får håpe på fint vær i sommer;)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Fint att du tog den utan datum. Mycket trevligt! Och så färgglada band till, att välja mellan. Men nog duger Aquanauten som sommarklocka också... ;)

Enjoy!

A
 
Topp