• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Unboxing "ful-beater"!

Landshark

Cartier
Vad är det som är så speciellt med det här då, undrar ni säkert. Jo, det är min första nya klocka på drygt 20 år. Tam dam! Budgeten medger tyvärr inte en DSSD just nu men jag kände ett "desperat" behov av någonting vardagligt stryktåligt. Och så var det att jag läste ett inlägg från "Twisted" och efter lite om och men blev det en beställning. 160 dollar plus lite administrativa kostnader så landande denna "bastard" hos mig för under 2 k.
Paket:
CSC_4371_zpsc9230782.jpg


Box:
DSC_4362_zpsa99e8c74.jpg


Med plast:
CSC_4382_zps9e773ff0.jpg

Utan plast:
CSC_4381_zpsec5a3d64.jpg


Krona:
CSC_4377_zpsface391a.jpg


Innanmäte:
CSC_4376_zps02aed235.jpg

Och redo för lite grovarbete":
CSC_4380_zps8bbb7920.jpg
 

Landshark

Cartier
Tackar ödmjukast för uppmärksamheten! Mycket bacon för slanten, känns det som. Tillkommer dock att min lokala urmakare ville ha en hel ovikt 50-lapp för att förkorta länken. ;)

Hur är den då att bära? Tja, som en liten syltburk ungefär. Mitt enkla kök saknar tyvärr viss basutrustning såsom löjromsvåg, men skulle gissa på att den väger in på ca 250 g.

Jag har sagt det tidigare, men det övergår mitt förstånd hur man kan tillverka och sälja en "riktig" klocka (automatiskt Miyata 24 juvelers urverk, kirurgistål, vattentålig till 500 m etc) för så små pengar.

Nöjd är jag. :)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Tackar ödmjukast för uppmärksamheten! Mycket bacon för slanten, känns det som. Tillkommer dock att min lokala urmakare ville ha en hel ovikt 50-lapp för att förkorta länken. ;)

Hur är den då att bära? Tja, som en liten syltburk ungefär. Mitt enkla kök saknar tyvärr viss basutrustning såsom löjromsvåg, men skulle gissa på att den väger in på ca 250 g.

Jag har sagt det tidigare, men det övergår mitt förstånd hur man kan tillverka och sälja en "riktig" klocka (automatiskt Miyata 24 juvelers urverk, kirurgistål, vattentålig till 500 m etc) för så små pengar.

Nöjd är jag. :)

Håller med, android har ju 9015-verket i klockor för knappt över tusenlappen. Synd många av designerna är fula som fan, eller groteskt stora. Denna är ju det senare men i övrigt tuff sak! Grattis, ser ut att sitta perfekt :)
 

twisted

Cartier
Fint som smör du! Kul att du inspererades av min tråd! :) Den fetaste klockan att låta solstrålarna vila på under en varm sommardag!
fHggyW2.jpg
 

Landshark

Cartier
Tänkte bara uppdatera med en viktuppgift, om någon skulle vara intresserad.
Kortad länk med fyra länkbitar, väger den in på 303 g.
 
Topp