• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Unboxing, mini-gtg och tävlingsresultat!

Ricrob

Patek
Träffade upp min norske vän TomB tidigare i kväll för att hämta en grej!

Först lite kläm och känn på Tom's ypperligt smakfulla AP över ett par öl.
Dessvärre har jag i vanlig ordning för stora tassar för att testa, så "handshot" får duga..
Rcbn3c7.jpg

v6Npy5z.jpg


Vad kryper fram här..?
RmrYDmF.jpg


Japp, en Oris! Lite otippat men inte så otippat att endast theargonaut gissat rätt, förutom vekktah efter lite hjälp..
ieO013c.jpg


Ingen Carlos Coste men däremot fetaste av de feta; Oris ProDiver Chronograf!
7vtqYok.jpg


"Satan for en size!!" som Tom uttryckte det! :D
uOr1oJU.jpg


Så här ser en stor jävla klocka ut bredvid en "lagom" stor klocka.. 51 vs 40 mm.
jq3QjD0.jpg


Då länken ska poleras och en pin är brusten, började lite pillgöra på en gång och länk byttes mot det helt oanvända gummit. Lovely att boxen innehåller verktyg och t.o.m. reservdelar för länkbyte!
K5MN.jpg


Lite wristshots..
3xXBgk.jpg

xE7Kkn9.jpg

CNKiQq1.jpg

zPGBZ1m.jpg


Platsbyte, liten klocka i stor box.
LoK8frL.jpg


Klocksnacks fetaste beater på väg mot sitt nya hem, först på en cykel och sen i en hiss!
zW8tiVe.jpg

9AVFxws.jpg


Det var allt för i kväll. Stort, stort tack än en gång TomB för hjälpen och en trevlig kväll och jag hoppas vi får fler anledningar att ses i framtiden! Grattis theargonaut till vinsten, jag pm'ar dig!
 

vekktah

Cartier
Grattis!!! Fan, trodde du hade tappat hjärtat för oris efter ploppen! Respekt!

Minns din galluptråd på ttt om det där med att välja orisdiver. Som sagt, den kräver sin arm den där, och det har ju du.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Skön klocka tillsammans med lite ordbajs och stört sköna bilder gör denna tråd till en Beater :) Have fun and enjoy the new family member :)
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Nice, har för mig jag såg en sådan på Sir Pierres blogg förut och tyckte den var riktigt nice.
Du kan ju bära upp den också det gör inte saken sämre !
 
Topp