• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Unboxing NOS!

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Det är lika bra att säga det direkt. Det är ju lite pinsamt att köra en unboxing med denna klockan. Men för mig är det nästan som en helig graal. Som alla Vostok Komandirskie ligger dessa i en plastbox som knappt är större än klocka själv.:)

Klockan är en "Tankist" pansarvagn 3AKA3 från 1989 med box och papper. Jag gav 1500kr för den. Pansarvagnen är lite klurig att få tag på i militärt utförande (3AKA3 = Utfärdat av försvarsministeriet). Det är ju ingen Rolle direkt men har en intressant historia och är lite kultig.

Hoppas ni gillar den!

mGrm1T7.jpg

NMgSv1D.jpg

iv9ClHM.jpg


lakZBPM.jpg
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Grattis! Klart OK ryss. Har också box och "cert" till min, som är nån form av specialmodell, troligen tillverkad som reklam för ett stort stålverk. Har inte sett en liknande urtavla på nätet i alla fall. Fick den av en delegation från ett stålverk som ville göra affärer med företaget jag jobbar på. Gör sig på Nato, även om det är en ohelig allians ...:)

DcO6pSr.jpg
 

Hubbatix

Cartier
Gillar'n! Stort grattis, kul med någon som brinner för dessa ryssar, finns säkert mycket intressant som du kan dela med dig av till oss vanliga småsamlare. ;-)
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Grattis! Klart OK ryss. Har också box och "cert" till min, som är nån form av specialmodell, troligen tillverkad som reklam för ett stort stålverk. Har inte sett en liknande urtavla på nätet i alla fall. Fick den av en delegation från ett stålverk som ville göra affärer med företaget jag jobbar på. Gör sig på Nato, även om det är en ohelig allians ...:)

DcO6pSr.jpg
laketwig!

Snygg amphibia! Det är en reklamera. Ofta till anställda och deligationer som du säger. Den är antimagnetisk och skall ha en sköld som skydd över verket! (troligen 2416 verk).

Kul dinka!
 

laketwig

Patek
2-Faktor
laketwig!

Sorry fel av mig! Det är troligen 2409 verk (ej automat utan datum)!

Tackar för infon. Har förgäves försökt hitta något om den på nätet, men inte lyckats. Manuell som du säger och vattenskydd 200m. Kan tillägga att den är i nyskick. Har legat i asken sen jag fick den runt -95. Väckte liv i den i våras när jag fick ett Nato av en av mina söner. Sen dess drar jag upp den dagligen (ca +5 sek/dygn) och har den ibland.

PS.

Den var inte mening att "kapa" din tråd och glädje över en ny klocka. Såg det bara som en chans att få veta mera om min. :)
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Höhöhö. Kan du se vad är det är för en filur utifrån bilden? Tavlan ser ut att vara äldre än sent 80-tal? Samma boett som din annars. Franken?

Bilden är lite otydlig. Är Vostokloggan (B) samt 17 jewels (stenar) tryckt i tavlan? När det inte är någon text som beskriver härkomst
vid klockan 6 brukar dessa klockor vara runt 1993-95. Kan du posta en bättre bild! Lägg den i tråden "ryska ur på KS" så är allt samlat där!
 

Helvetia

Cartier
Bilden är lite otydlig. Är Vostokloggan (B) samt 17 jewels (stenar) tryckt i tavlan? När det inte är någon text som beskriver härkomst
vid klockan 6 brukar dessa klockor vara runt 1993-95. Kan du posta en bättre bild! Lägg den i tråden "ryska ur på KS" så är allt samlat där!

Den har ingen vostoklogga och inget 17 jewels heller. Det står heller ingen text vid kl 6. Baksidans gravering är den rätt vanliga (?) solen med en ensam fågel. Ska se om jag har några ok bilder.
 

Poecilotheria

Breitling
Den har ingen vostoklogga och inget 17 jewels heller. Det står heller ingen text vid kl 6. Baksidans gravering är den rätt vanliga (?) solen med en ensam fågel. Ska se om jag har några ok bilder.



Helt ny här men har ärvt en exakt lika dan klocka som dig förutom att jag har text nere vid 6an på ur tavlan.Är även ett b på urtavlan samt att det står 17 och något på ryska efter.Roligt att se andra ha lika dana kl.Har oxå graveringen på baksidan samt vad jag tror är serie nr.Någon som vet vad en sån här kl är värd ca har varit jätte nyfiken på det länge nu
 

Poecilotheria

Breitling
Fast ja la märket till att dom så kallade lyspunkterna Helvetia verkar vara självlysande men på min är dom punkterna bruna.Jag är väldigt intresserad om det är något värde i klockan om jag borde fixa ett snyggt armband och använda den eller sälja den
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fast ja la märket till att dom så kallade lyspunkterna Helvetia verkar vara självlysande men på min är dom punkterna bruna.Jag är väldigt intresserad om det är något värde i klockan om jag borde fixa ett snyggt armband och använda den eller sälja den


Indexen har nog bara åldrats och därför ändrat färg...
 
Topp