• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Unboxing Sea-Gull 1963!

Efter många om och men kom Fedex idag med ett paket till mig!

Det började förra lördagen när jag hittade en trovärdig sida som sålde Sea-Gull 1963 till ett mycket bra pris, watchunique.com, jag valde versionen med solid baksida och nato. Allt gick strålande, lyckad betalning osv printscreenade "kvitton" och nummer på skärmen, så som jag av vana gör - och tur var kanske detta?

Dagen efter märkte jag nämligen att jag inte fått något orderkvitto eller liknande, det ända jag fått var kvitto på att betalningen var gjord via deras kortköpsleverantör.

Jag mailade och undrade varför jag inte fått något svar, dagen efter hade jag inte fått något svar. Väntade tills måndagen, även den utan svar, så skickade ett nytt mail under kvällen. Dagen efter bestämde jag mig för att ringa och kolla om något gått fel. Jag fick svar av en trevlig dam som verkade jobba för ägaren med att packa/skicka, hon sa att hon skulle prata med ägaren och jag gav henne mitt ordernummer som jag hade hunnit printscreena. Dagen efter hade jag fått leveransuppgifter och orderuppgifter. Men fortfarande inget svar.

I alla fall så fick jag besked om att klockan skulle levereras i början av denna veckan, och i lördags fick jag även ett beklagelse email av ägaren ang att de haft strul, dock en vecka efter beställning.

I alla fall fick jag klockan idag. :D

Paket!
Wu3dswX.jpg


Kniv!
4QcdAx2.jpg


Förpackat!
DAcAF91.jpg


VAD I H*lvette? Hur mår klockan tro?
5r2fbLj.jpg


Nåja, här såg allt fint ut!
MXf5UDK.jpg


PÅ armen! Mycket trevlig storlek!
mxNbyNR.jpg


Storleksjämförelse med min nyförgyllda Beleco kronograf, snäppet större. ca37mm vs 38mm. Även här på Hirsch Rally.
1mLBYz7.jpg


Över lag har det varit en lugn beställning, och tack till alla här som jag pratat med ang deras beställningar, för er tröst i ovetandet ;) Skulle inte ha problem att beställa därifrån igen!Ska se om jag kanske kan få mig skickad en ny burk, inte för att jag bryr mig så mycket egentligen, mest bara för att jag vill ha den "komplett".

/Victor
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Nog bland dom coolaste klockorna i lågbudgetsegmentet.! Är det en Sea-Gull man ska ha så är det denna som gäller tycker jag!

Grattis förövrigt... :)
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Grattis!
Man kan ju fråga sig vad som har hänt med burken och varför de inte skickade med en annan. Om den har gått i det där paketet hela vägen så lär den ju knappast ha varit hel när den skickades.
 
Grattis!
Man kan ju fråga sig vad som har hänt med burken och varför de inte skickade med en annan. Om den har gått i det där paketet hela vägen så lär den ju knappast ha varit hel när den skickades.

Nej efter att ha tänkt lite så är paketet utan skador och burken skadad, har mailat och får se vad han svarar.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Riktigt läcker! Har också en på min måste lista! Skulle inte vara fel med
ett original. Är dock nästan helt omöjlig att införskaffa! China gav mig några länktips
på denna skönhet. Gissa om man blir sugen när man ser din klocka!

Uppackningstrådar är livsfarliga för klockbudgeten!

Stort Grattis!
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grattis! Har också funderat på just den där.. Det är ju perfekt som "årsklocka" för mig som inte kommer överens med vintage men är född 1963..:)
 
Topp