• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Unboxing - Seiko SRPB01 - Green Turtle

Akuma

Breitling
Tjena folket,

Jag är ganska ny på forumet, men även ny inom hela klockintresset! Jag slösurfade på facebook en dag och såg en kille som hade köpt Seiko Blue lagoon, blev helt förälskad i tavlan och designen på turtle klockan, så jag tog upp jakten, såg att det var 5000 gjorda av dem men lyckades hitta någon till salu. Precis innan jag klickade hem den så snubblade jag över en "rare" limited Green Turtle - SPRB01k , föll helt pladask för den, dock så såldes denna i asien bara, 3500 exemplar över världen.

Letandet började ganska omedelbart och som förstått hittades endast en i Japan över Chrono24, oanvänd och ganska saftigt överprisad, och så fortsatte det, letade febrilt dag in och dag ut tills jag hittade en helt ny från en trusted AD, tills jag för 10 dagar sedan hittade en i Australien!

Idag kom den hem, ledsen för dem dåliga bilderna!
 

Bilagor

  • IMG_6713.JPG
    IMG_6713.JPG
    158 KB · Visningar: 463
  • IMG_6714.JPG
    IMG_6714.JPG
    177.2 KB · Visningar: 464
  • IMG_6715.JPG
    IMG_6715.JPG
    224.9 KB · Visningar: 468
  • IMG_6717.JPG
    IMG_6717.JPG
    154.8 KB · Visningar: 485
  • IMG_6718.JPG
    IMG_6718.JPG
    149 KB · Visningar: 492
  • IMG_6721.JPG
    IMG_6721.JPG
    96.9 KB · Visningar: 476
  • IMG_6722.JPG
    IMG_6722.JPG
    132.7 KB · Visningar: 580

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Tjena folket,

Jag är ganska ny på forumet, men även ny inom hela klockintresset! Jag slösurfade på facebook en dag och såg en kille som hade köpt Seiko Blue lagoon, blev helt förälskad i tavlan och designen på turtle klockan, så jag tog upp jakten, såg att det var 5000 gjorda av dem men lyckades hitta någon till salu. Precis innan jag klickade hem den så snubblade jag över en "rare" limited Green Turtle - SPRB01k , föll helt pladask för den, dock så såldes denna i asien bara, 3500 exemplar över världen.

Letandet började ganska omedelbart och som förstått hittades endast en i Japan över Chrono24, oanvänd och ganska saftigt överprisad, och så fortsatte det, letade febrilt dag in och dag ut tills jag hittade en helt ny från en trusted AD, tills jag för 10 dagar sedan hittade en i Australien!

Idag kom den hem, ledsen för dem dåliga bilderna!

Härliga färger på tavla och vridring! Grattis till en fin klocka som dessutom är ovanlig!
 

dnill

Cartier
2-Faktor
Vackert! Har min på idag faktiskt. Jakten är det roligaste med att skaffa nytt till klocklådan. Den gröna färgen är fantastisk irl, som du vet nu:)
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Grattis! Är själv inte så förtjust i boettformen på turtlevarianterna, men gillar man den är grönt ett utmärkt val, otroligt snygga färger!:)
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Tjena folket,

Jag är ganska ny på forumet, men även ny inom hela klockintresset! Jag slösurfade på facebook en dag och såg en kille som hade köpt Seiko Blue lagoon, blev helt förälskad i tavlan och designen på turtle klockan, så jag tog upp jakten, såg att det var 5000 gjorda av dem men lyckades hitta någon till salu. Precis innan jag klickade hem den så snubblade jag över en "rare" limited Green Turtle - SPRB01k , föll helt pladask för den, dock så såldes denna i asien bara, 3500 exemplar över världen.

Letandet började ganska omedelbart och som förstått hittades endast en i Japan över Chrono24, oanvänd och ganska saftigt överprisad, och så fortsatte det, letade febrilt dag in och dag ut tills jag hittade en helt ny från en trusted AD, tills jag för 10 dagar sedan hittade en i Australien!

Idag kom den hem, ledsen för dem dåliga bilderna!
Såg en i butik vid Hötorget/Konserthuset :)
Edit.....det var den blåa.....somnar om....
 

Akuma

Breitling
Tror man slipper sånt från japan faktiskt, brorsan köpte en Oris från Japan för en dyrare peng och han klara sig utan
 

Zorro599

Omega
Har en blue lagoon. Skulle vilja ha en green Turtle också.
Dom är sjukt snygga! Kul att det finns några i det här landet :)
 
Topp