• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Undone watches?

Writer136

Panerai
Snubblade över ett för mig nytt märke där man i princip plockar ihop en custom klocka.
https://www.undone.watch/

Nån som vet om det rent klockmässigt när det kommer till urverk om det är något att ha.
Aqua no date gick till exempel att göra i riktigt balla kombinationer tyckte jag.
Att förmodligen andrahandsvärde på en personligt moddad klocka kan vara dåligt är jag medveten om men gillar konceptet att sätta ihop något eget.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Bara läst lite på wus men den nya modellen är bättre än de äldre, finns en recension på watchreport har jag för mig. Gillar konceptet och ok design, gör man den personlig blir den ju roligare :)
 

Writer136

Panerai
Ja gick ju att sätta ihop riktigt sjysta kombinationer.
Undrar mest om urverket ifall det är något att ha eller om det är något skräp de petat i dom.
 

kmg

Patek
2-Faktor
Kul! Kan jag roa mig med istället för att bygga Volvo XC90
Skapade just KS-klockan (https://klocksnack.se/threads/intressekoll-forumklocka.46909/) :)
framsida.JPG
baksida.JPG
 

Writer136

Panerai
Suttit och roat mig en del med den också.
Nog kommit fram till att det blir nån med svart pvd, canvas armband och en personlig baksida med en rinnig tag på.
Så blir nog en beställning under veckan :)
 

Writer136

Panerai
Efter lite videos på youtube så designade och spontanköpte jag en i svart med keramisk ring och kontaktade de angående en custom dial. Haha blir att sälja av något ur samlingen så man kan motivera spontanköpet. Får återkomma hur den blir. De var skitsnabba på att svara på mitt mail vilket bådar för att de borde vara bra att ha o göra med.
 

kmg

Patek
2-Faktor
Efter lite videos på youtube så designade och spontanköpte jag en i svart med keramisk ring och kontaktade de angående en custom dial. Haha blir att sälja av något ur samlingen så man kan motivera spontanköpet. Får återkomma hur den blir. De var skitsnabba på att svara på mitt mail vilket bådar för att de borde vara bra att ha o göra med.
Kul. Uppdatera när den anlänt
 

Writer136

Panerai
Måste säga att hittils är de riktigt bra att ha att göra med. Snabba på svara på mail och trevliga. Nåja snabba nog med tanke på tidsskillnaden.
Håller på med en custom design till dial och de svarar och ger förslag och guidar mig rätt som först ville få in lite väl mycket.
Kommer bli skitbra. Blir en klassisk design med prickar o rektanglar o triangel under 12. Mörkgråa såna grejer mot en svart bakgrund med en liten vit text "i got 99 problems but my style aint one" ovanför 6.
Återkommer med fler uppdates med tiden.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Haha ja man kan ju alltid kombinera flera intressen :) skulle snarare säga målare dock då jag målar mer seriösa väggar än faktiskt klottrar.

Ja, absolut. Blev bara so förvånad då klotter/graffiti kan antas ligga rätt långt från horologi rent kulturellt. Men estetik är estetik antar jag.
 

Writer136

Panerai
Ja, absolut. Blev bara so förvånad då klotter/graffiti kan antas ligga rätt långt från horologi rent kulturellt. Men estetik är estetik antar jag.
Haha jo det är ju klart två helt olika intressen. Men just då graffiti är mitt största intresse o i princip en livsstil så var det kul o sätta sin "logo" så på baksidan o ett kaxigt citat på framsidan.
Men klockindustrin flörtar ju med gatukultur då o ibland ofta. G-shock exempel eller Richard Mille gjorde samarbete med målare.
 

Camo00

Patek
Ja, absolut. Blev bara so förvånad då klotter/graffiti kan antas ligga rätt långt från horologi rent kulturellt. Men estetik är estetik antar jag.
Varför?? Jag är själv rätt säker på att Du här på forumet hittar ALLA kombinationer av klockintresse och andra intressen, från modelljärnväg och fotfetischism till hautecouture och nynazism...
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Varför?? Jag är själv rätt säker på att Du här på forumet hittar ALLA kombinationer av klockintresse och andra intressen, från modelljärnväg och fotfetischism till hautecouture och nynazism...

Varför vad? Varför horlogi ligger långt kulturellt från graffiti kan du säkert tänka ut själv. Eller varför jag blev förvånad över att en person hade två kulturellt motsatta intressen? (Det säger också sig självt). Med det sagt finns säkert fler som writer, det har du säkert rätt i.

Jag är däremot nyfiken på varför du skriker "varför??" och tilltalar mig med Du (skriver du med versalt D). Det är nämligen också rätt splittrat...
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Haha jo det är ju klart två helt olika intressen. Men just då graffiti är mitt största intresse o i princip en livsstil så var det kul o sätta sin "logo" så på baksidan o ett kaxigt citat på framsidan.
Men klockindustrin flörtar ju med gatukultur då o ibland ofta. G-shock exempel eller Richard Mille gjorde samarbete med målare.

Det var inte menat som kritik på nåt sätt, snarare ren fascination då du är den första jag stött på. Men jag har sett en hel del som delar sitt intresse för klockor med subkulturer från gatan här på KS (bara kika i säljdelen där hälften av det som säljs är kläder från casual-kulturen).

Jag har däremot inte sett Richar Mille-graffiti klockorna? Har iofs ruskigt svårt för RM men ändå lite kul med nyskapande tänk (Även om jag då föredrar MB&F eller Urwerk i det syftet).
 

Camo00

Patek
Varför vad? Varför horlogi ligger långt kulturellt från graffiti kan du säkert tänka ut själv. Eller varför jag blev förvånad över att en person hade två kulturellt motsatta intressen? (Det säger också sig självt). Med det sagt finns säkert fler som writer, det har du säkert rätt i.

Jag är däremot nyfiken på varför du skriker "varför??" och tilltalar mig med Du (skriver du med versalt D). Det är nämligen också rätt splittrat...
Nyanser är såklart svårt i kortfattade meddelanden, men Din förvåning gav mig en känsla av en kategorisk, och mycket förlegad sociologisk världsbild... Mitt skrikande skyller jag på att jag anammat en sent påkommen praxis inom internetbaserad kommunikation, nämligen att överanvända all form av punktuering... :)
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Nyanser är såklart svårt i kortfattade meddelanden, men Din förvåning gav mig en känsla av en kategorisk, och mycket förlegad sociologisk världsbild... Mitt skrikande skyller jag på att jag anammat en sent påkommen praxis inom internetbaserad kommunikation, nämligen att överanvända all form av punktuering... :)

:):cigar::)
 

marer

Cartier
Varför vad? Varför horlogi ligger långt kulturellt från graffiti kan du säkert tänka ut själv. Eller varför jag blev förvånad över att en person hade två kulturellt motsatta intressen? (Det säger också sig självt). Med det sagt finns säkert fler som writer, det har du säkert rätt i.

Jag är däremot nyfiken på varför du skriker "varför??" och tilltalar mig med Du (skriver du med versalt D). Det är nämligen också rätt splittrat...
Vissa målar med olja och andra målar med burkar. Det är en och samma konstform men med olika tekniker, nämligen att uttrycka sig med färg på olika medium. En sprayburk går att använda på duk det med och jag har en kamrat som livnär sig på det viset. Jag antar att du inte blivit förvånad om du hittat en Munch/Van Gogh/Monet på väggen hos en anrik klocksamlare, så steget mellan konst och horlogi är nog inte så stort som du tror.

ONT: Snygg klocka föresten, bevakar tråden för att se slutresultatet!
 
Senast ändrad:
Topp