• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Undrar om rolex skuggan?

holma20

Panerai
Har precis köpt en datejust 36mm, och har en kompis som har datejust 2 och på hanns klocka så lyser rolex märket som en skugga i vänster hörn om man har rätt ljus mot den.
Men så är det inte på min vanliga datejust ,
Betyder de att de. Är fejk eller är de inte så på de äldre modellerna ?
 

Rookien

Panerai
Du tänker inte på laser gravyren i glaset, som sitter strax vid 6 på vissa Rolex beroende på MY?
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
laslgwp.jpg


116610LV_20.jpg


2576883326_957063a94c.jpg
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Okej tack för svaren! En fråga till bara fick ett armband som känns skumt är detta också ett gammalt eller fejk band?
image.jpg

Kolla stämplarna i låset och på länk och ändlänk.. brukar berätta en hel del.. Spontant ser det inte tokigt ut.
Gjort i USA på 60-talet får min gissning bli.

Kanske Rolex Rolex 6251H .. har för dålig koll på Rolex alla armband tyvärr.

RolexJubileeBracelet2b.JPG
 

holma20

Panerai
Får gratulera till första klockan :) Ett tips till nästa gång får bli att du rådfrågar här först om du känner dig minsta osäker så du slipper sitta med funderingar likt dessa nästa gång :) Jag har själv en 16030 med slate grey tavla.
hS0GYS3.jpg
Tack , grymt snygg med den färgen på tavlan!:)
Tack för svaren!
 
Topp