• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ungdomar hör upp! Vad vill en 18 åring ha på armen idag?

Lowe92

Cartier
Fick en klocka när jag fyllde 18 för 5 år sen och kände att märket var ganska viktigt. Så gärna certina eller tissot som man känner igen, quartz är ju enklare men hade inte haft något emot automat. Sen tror jag mer åt sportigare hållet än dressade om man köper nytt men en riktigt schysst vintage hade också varit uppskattat tror jag.
Hoppas det kan vara till lite hjälp iaf :)
 

cedstroms

Omega
Av alternativen du gav faller min röst helt klart på vintage Omega, väldigt mycket valuta för pengarna. Annars fungerar en dressig Certina eller Tissot alldeles utmärkt. Rekommenderat det sistnämnda till bekanta och de verkar nöjda med sina ur.
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
För att följa upp och kanske avsluta tråden såhär nästan ett år senare så blev det denna i present med ett gäng band till. Han blev mycket glad och faktiskt speciellt över att det var en automatisk klocka och att det var ett "riktigt" klockmärke. En perfekt present som han verkligen uppskattade. Blev en hel del klocksnack och garanterat ett växande intresse. Tack för hjälpen.

(Lånar bilden från annonsen jag handlade från här på KS)
DPP_0007.JPG
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
För att följa upp och kanske avsluta tråden såhär nästan ett år senare så blev det denna i present med ett gäng band till. Han blev mycket glad och faktiskt speciellt över att det var en automatisk klocka och att det var ett "riktigt" klockmärke. En perfekt present som han verkligen uppskattade. Blev en hel del klocksnack och garanterat ett växande intresse. Tack för hjälpen.

(Lånar bilden från annonsen jag handlade från här på KS)
DPP_0007.JPG
Bra val!
 

Ponlarsson

Panerai
För att följa upp och kanske avsluta tråden såhär nästan ett år senare så blev det denna i present med ett gäng band till. Han blev mycket glad och faktiskt speciellt över att det var en automatisk klocka och att det var ett "riktigt" klockmärke. En perfekt present som han verkligen uppskattade. Blev en hel del klocksnack och garanterat ett växande intresse. Tack för hjälpen.

(Lånar bilden från annonsen jag handlade från här på KS)
Instämmer, bra val med en automatisk dress/sport. Han lär ju varit coolast på gymnasiet.
 
Topp