• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Unik Omega!

Ministern

Founder
2-Faktor
Att påstå att det finns unika Omega är som att svära i kyrkan.. Men i detta fall stämmer det. Rob Engström har fått in den enda Sotjiklockan i sverige av ett hundratal som tillverkades. En härlig Tonneauboett med fantastisk lyster på guldet. För er noobar som tror detta är en hittepåklocka så skall ni veta att Omega gjorde sådana långt innan svenniga speedisar och SMP..

Klockan kostar bara typ 150 tkr och är en must have för sanna Omega entusiaster!

Jag har en soft spot för tonneauformen och 20-30-talsuren. Med det sagt hade den där kunnat varit snygg. Tyvärr valde som att trycka in index utanför index och dessutom i rött! Hade flugit annars. Så det så.

De har dock missat målet helt med denna modell. Charmen i originalen är ju att de är stora (långa) men ändå smäckra. Detta är tjock och klumpig så även jag säger usch! Ingen lyckad hommage.

Och nu har den DNA från Spencer66, ser det ut som. :D

Till skillnad mot många andra - uppenbarligen - har jag inget emot den, lite lång kanske. Modellen skulle kanske må bra av att vara dressigt mindre. Fast, förstås, jag gillar den inte så mycket att jag skulle hosta upp etthundrafemtio loppor...

A

Det är en speciell klocka, det ska man ge den. Så om någon svensk nu verkligen vill ha en speciell klocka så är det bara att slå till med 150k. Eller så letar man reda på ett vintage och får den äkta varan, har någon här en aning om vad de skulle kosta vintage på marknaden idag?

Tillbaka
Topp