• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Union (såld), Archimede, Tissot (såld), Band (sålda), och Speedmaster (såld)

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Som vanligt hägrar nytt, och det är dags att göra lite plats i lådan.
Först ut, Union Glashütte Noramis.
40mm dressur från Union. Märket tillhör swatch group och hör till deras high-end märken tillsammans med Rado och Longines, dvs över Certina, Tissot, Mido, mfl, men under Omega och storebror Glashütte Orginal.
Klockan är underbart avskalad med bara tim- och minutvisning, vilket jag tänkte skulle bli en trevlig kontrast till min visodate som lägger till både sekunder, samt dag och datum. Klockan bär dock stort, trots sina 40mm (känns ganska lik Omega AT på armen) och blir lite väl mycket klocka på mina tandpetarhandleder.

Safirglaset är lätt kupat och med dubbelsidig antireflexbehandling, vilket gör det i princip osynligt för det mesta. Tavlan är varmgrå, med en härlig men svårfotad sunburst borstning. Tavlan är dessutom välvd i kanten, vilket ger ett underbart extra djup.

Klockan är byggd med otrolig känsla för detaljer, från remmen som håller keepern på plats, till dekorationen i viklåset. Vattentät till 100m, vilket inte är helt vanligt för den här typen av klocka.

Verket är U2892A2 ODS, baserat på ETA 2892. Ett rejält kliv upp från 2824 som annars dominerar klockor i den här prisklassen, och är som smör i uppdraget.

Går fint, med kvitto och manual. Pris: 5800.- 5500 ink. rek. SÅLD!

_DSC5020.jpg


Archimede Pilot H. 42mm flieger utan logga eller datum. Extremt ren och avskalad toolwatch i modernt utförande och bärbar storlek. Blå visare.

Blästrad boett med vissa spår av användning (mellan ca 20:30 och 23 på glasringen).

Safirglas, ETA2824-2 verk, diamantkrona, hel baksida. Kommer med svart orginalband med Archimede viklås, samt ljusbrunt orginalband med Archimedesignerat lås.

Jag har även ett passande mörkbrunt Stowa-band, som kan köpas till (säljs dock inte löst förrän klockan är borta)

Pris: 3200.- 3100.- 3000.- 2900.- SÅLD! För klocka med box, papper, viklås och alla tre band ink rek. Jag slänger även med ett grå/blått bondnato som passar väldigt bra till klockan, men är i lite slitet skick.

_DSC5059.jpg


Slutligen lägger jag också, skamlöst, ut min ena Tissot Seastar Navigator T.12 med 24-timmarsvisning.
Timmar och minuter går alltså som vanligt, men timvisaren går ett varv per dygn. Sjukt charmig klocka, och en av mina absoluta favoritbaksidor i samlingen. Den andra kronan vrider innerringen för avläsning av tiden i andra tidszoner. Underbart patinerad tavla.

Skickar med ett blått läderband som passar jättefint till klockans färger, samt ett gråblått nato. Klockan är 42mm, och tar 22mm band.

Pris: 3200.- 3100.- 3000.- 2900.- ink rek. SÅLD!

_DSC5146-1.jpg


Avslutar med en liten bandresning, som bortskänkes tillsammans med en donation till BCF.
Jag donerar 50-100.- för nato, och 100-200.- det andra.

Samliga återstående band är 22mm breda, och extremt sparsamt använda.
Blå/gult nato SÅLT
Svart/vitt nato SÅLT
Gul/orange/svart nato SÅLT
New real bond SÅLT

Orangea krokopräglade läderbandet är 20mm SÅLT,
Grönt Cordura 22mm SÅLT

_DSC5150.jpg


_DSC5152.jpg
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Det börjar bli sent!
Lumeshot-bump och prisjustering.
Banden går till välgörenhet, så där är det hårda priser.

_DSC5319.jpg


_DSC5318.jpg
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Wristshotbump (16-16,5 cm handled).
Vi testar även en "prisbump" på banden - samma priser, men jag står för donationen.

_DSC5272.jpg
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Bumpar med en Omega Speedmaster Reduced
En klocka som inte behöver någon introduktion. 39mm, och automatiskt verk är de största skillnaderna mot storebror professional.
I mycket gott skick, på kortad orginallänk, samt några läder och tygnaton. Med papper på fjäderbyte och ruckning från i våras.
Pris: 10500.- ink rek SÅLD

_DSC5531.jpg
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Ska till London nästa helg och behöver fylla på klockkassan! Archimede och Tissot kvar.
PRISBUMP! Bud och bytesförslag välkomna.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Tidshållningsbump:
Archimede: Uppmätt -4s/dygn (Kello: -3,9s/dygn)
Tissot: Uppmätt +10s/12h (Kello: +20s/dygn)
 
Topp