• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad Prisbump: Unitas 6498 PVD Mod & Invicta 8926OB ”Snowflake” - SÅLD

rambo_amadeus

Guld
2-Faktor
Säljer härmed två stycken trevliga moddar som tyvärr får alldeles för lite handledstid.

Först ut är en 45mm ”Radiomir”-look mod i PVD. Inuti tickar ett SWISS MADE UNITAS 6498.
Urtavlan är en s.k. California dial. Denna tavla finns inte i korrekta mått för caset utan fick svarvas ner för att passa.
Caset är även denna i bra skick då 45 mm var för stort för mina 16,5 cm handleder och klockan därför inte använts så mycket. Skulle gissa att detta är en ”one of a kind”-klocka :) Vad som är värt att notera är att jag tror att tavlan är monterad med ”dial dots” då tavelpelarna strök med under svarvningen. Det finns även ett litet fiber längst ut på minutvisaren som enkelt bör kunna tas bort (se bilder). Klockan tickar på bra med lång gångreserv och jag har inte noterat någon konstig tidsavvikelse.

Pris: 1500 kr exkl. frakt Nu superbilligt - Nytt pris 1000 kr exkl. frakt
IMG_1175.JPG IMG_4541.JPG IMG_4542.JPG IMG_4543.JPG IMG_4544.JPG IMG_4545.JPG IMG_4546.JPG

SÅLD Näst på tur är en perfekt ”tool”-klocka, en Invicta 8926OB ”Snowflake” mod. Klockan är ursprungligen inköpt 2014.
Urtavlan och visare är från Dagaz, bezel insert är en ”Rolex” AM. Skickar även med org. visare och bezel insert (dessa är dock i halvrisigt skick). Org. urtavlan är tyvärr bortom räddning då drunkningsmodden som först var planerad inte riktigt gick vägen :D Denna kan dock också skickas med om så önskas.
Caset har blivit slipat på vänstra sidan för att få bort texten ”Invicta”. I övrigt är case och länk borstad. Inuti klockan tickar SII NH35a urverket på bra och jag har inte noterat någon konstig tidsavvikelse när jag använt den.

Pris: 1500 kr exkl. frakt Nytt pris 1300 kr exkl. frakt - SÅLD
IMG_1164.JPG IMG_4535.JPG IMG_4536.JPG IMG_4537.JPG IMG_4538.JPG IMG_4539.JPG IMG_4540.JPG IMG_4534.JPG

IMG_4567.JPG

Klockorna finns att beskåda i Västerås.
Retur inom 24 tim om klockorna inte är som beskrivna.

Ber om ursäkt för den dåliga bildkvaliteten. Inte lätt att ta kort med mobilen en ruskig höstmorgon. PM:a om mer bilder önskas.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp