• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Universal Geneve Polerouter - substitut för ångrad flipp

Ariste

Audemars
2-Faktor
Ägde för några år sedan en Universal Polerouter med den tidiga hammarautomaten och har många gånger ångrat att jag i ett svagt ögonblick bytte bort den. För några veckor sedan dök chansen upp att byta till mig en liknande klocka men denna gång med patinerad tavla, en vackert kakaoprickig tavla. Under den vackra tavlan och den eleganta boetten slår UG:s kaliber 138 SS som satt i de tidigaste versionerna av Polarouter/Polerouter. Den här hammarautomaten slår verkligen....tung och mjuk på samma gång. Svårt att beskriva hur en hammarautomat känns, den måste upplevas! Kvar på min lista med verk som upplevs lite annorlunda står stämgaffelverk, men det ska garanterat testas i framtiden.

Det har tipsats om denna förnämilga resurs tidigare, vill man fördjupa sig inom modellerna Polerouter/Polarouter så börja här:
http://www.polerouter.de/index-english.htm

IMG_6090.jpg


IMG_6083.jpg


IMG_6082.jpg


IMG_6091.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ariste skrev:
Ägde för några år sedan en Universal Polerouter med den tidiga hammarautomaten och har många gånger ångrat att jag i ett svagt ögonblick bytte bort den. För några veckor sedan dök chansen upp att byta till mig en liknande klocka men denna gång med patinerad tavla, en vackert kakaoprickig tavla. Under den vackra tavlan och den eleganta boetten slår UG:s kaliber 138 SS som satt i de tidigaste versionerna av Polarouter/Polerouter. Den här hammarautomaten slår verkligen....tung och mjuk på samma gång. Svårt att beskriva hur en hammarautomat känns, den måste upplevas! Kvar på min lista med verk som upplevs lite annorlunda står stämgaffelverk, men det ska garanterat testas i framtiden.

Underbar! De är verkligen vackra, men lade ändå min precis på lådan. Bar den aldrig så nu får den testa sin tur hon nästa forumist. Min lite senare även den med kul patina, dock med microtor.

SNC16696.jpg
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Aurum skrev:
Ariste skrev:
Ägde för några år sedan en Universal Polerouter med den tidiga hammarautomaten och har många gånger ångrat att jag i ett svagt ögonblick bytte bort den. För några veckor sedan dök chansen upp att byta till mig en liknande klocka men denna gång med patinerad tavla, en vackert kakaoprickig tavla. Under den vackra tavlan och den eleganta boetten slår UG:s kaliber 138 SS som satt i de tidigaste versionerna av Polarouter/Polerouter. Den här hammarautomaten slår verkligen....tung och mjuk på samma gång. Svårt att beskriva hur en hammarautomat känns, den måste upplevas! Kvar på min lista med verk som upplevs lite annorlunda står stämgaffelverk, men det ska garanterat testas i framtiden.

Underbar! De är verkligen vackra, men lade ändå min precis på lådan. Bar den aldrig så nu får den testa sin tur hon nästa forumist. Min lite senare även den med kul patina, dock med microtor.

SNC16696.jpg
Tackar, ibland måste vissa gå och jag hoppas du inte ångrar ditt beslut. Din med microtor har vacker patina, påminner om min i hur den äldrats...spräckliga och granna! :)
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Aurums skönt patinerade polerouter gjorde inte en så lång resa denna gång, den sitter nu på min nöjda arm, galet väldesignat med verk av högsta kvalitet, för rimliga pengar!!!

78EF385D-E8F6-4DF1-A954-3EDC25A17CBF-178-0000000B31DF6A98.jpg



Om jag skulle bli "fan boy" och välja ett enda märke att hålla mig till härefter så vetefasen om inte UN låge bra till... grymma dressare i 50-60-70-tal, uunderbara kronografer i 40-50-60-tal, håårda assymetriska polerouter Sub i 60-tal!






ad_unigenpole.jpg
 

plattfot

Rolex
NiklasArvid skrev:
Aurums skönt patinerade polerouter gjorde inte en så lång resa denna gång, den sitter nu på min nöjda arm, galet väldesignat med verk av högsta kvalitet, för rimliga pengar!!!

78EF385D-E8F6-4DF1-A954-3EDC25A17CBF-178-0000000B31DF6A98.jpg



Om jag skulle bli "fan boy" och välja ett enda märke att hålla mig till härefter så vetefasen om inte UN låge bra till... grymma dressare i 50-60-70-tal, uunderbara kronografer i 40-50-60-tal, håårda assymetriska polerouter Sub i 60-tal!







ad_unigenpole.jpg

Sitter riktigt bra på dig! - bra fångat!
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
plattfot skrev:
NiklasArvid skrev:
Aurums skönt patinerade polerouter gjorde inte en så lång resa denna gång, den sitter nu på min nöjda arm, galet väldesignat med verk av högsta kvalitet, för rimliga pengar!!!


Om jag skulle bli "fan boy" och välja ett enda märke att hålla mig till härefter så vetefasen om inte UN låge bra till... grymma dressare i 50-60-70-tal, uunderbara kronografer i 40-50-60-tal, håårda assymetriska polerouter Sub i 60-tal!

Sitter riktigt bra på dig! - bra fångat!

man får tacka Aurum, han har följt mitt famlande i Polerouter-djungeln och erbjöd galant räddningen!
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
NiklasArvid skrev:
Aurums skönt patinerade polerouter gjorde inte en så lång resa denna gång, den sitter nu på min nöjda arm, galet väldesignat med verk av högsta kvalitet, för rimliga pengar!!!
Om jag skulle bli "fan boy" och välja ett enda märke att hålla mig till härefter så vetefasen om inte UN låge bra till... grymma dressare i 50-60-70-tal, uunderbara kronografer i 40-50-60-tal, håårda assymetriska polerouter Sub i 60-tal!
Gratulerar till fångsten, kul att den stannade inom KS! :) Snygg bild och fin patina...är det hammarautomat i den?
 
Topp