• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Universal Geneve

Cyberjoker

Breitling
Jag har en gammal Universal Geneve som jag ärvt efter min far. Den har en sköld med en cirkel med ett diagonalt streck som logga, högst upp på skölden står det 1894. Vill veta hur gammal den är och priset på en sådan. Gissar att den är från 1920-talet, den har bara tre siffror 9, 12 och 3. Det är lite art deco stuk över siffrorna som ser ut att vara i guld.

Fattar inte hur man lägger ut bilder här. Man måste tydligen ha bilderna någon annanstans och länka till dem.
 

Cyberjoker

Breitling
Pappas klocka 2.jpg
Pappas klocka 8.jpg
 

Cyberjoker

Breitling
Sådär det lyckade till slut att fixa bilder. Klockan går fast den legat i årtionden utan att vara uppdragen, pappa dog 1985. Som synes är den lite skitig och lite korrosion i verket. Vill veta hur gammal den är och värdet. Det var en klocksamlare som fick se den som med en gång frågade hur mycket jag ville ha för den. Givetvis sålde jag inte när någon är så het på gröten.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Sådär det lyckade till slut att fixa bilder. Klockan går fast den legat i årtionden utan att vara uppdragen, pappa dog 1985. Som synes är den lite skitig och lite korrosion i verket. Vill veta hur gammal den är och värdet. Det var en klocksamlare som fick se den som med en gång frågade hur mycket jag ville ha för den. Givetvis sålde jag inte när någon är så het på gröten.

Står det något nummer på boettlocket?

Edit: Älskar verkligen patinan på tavlan, grym klocka! :)
 

PeterLu

Omega
2-Faktor
Universal geneves kronografer har varit grymt eftertraktade vid olika auktioner på sistone. Det är ett fint märke. Jag har ingen tanke om vad priset kan vara men som någon sa: arvegods=ovärdeligt!
Men kanske kan det vara en väg in i klocksamlandet för dig? För mig var det morfar och farfars klockor som satte igång intresset.
 

Jimpa

Panerai
image.jpg
Fin gamal klocka din far lämnat efter sig! Jag har också en gamal Universal Geneve (som säger hej) runda 40tal i guld köpt för 3k. Underbart med en manuell klocka. Så mkt själ :) kan vara den finaste jag har även om den får för lite handledstid.
 
Topp