• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage Säljes/Bytes Update 6/5 Vintagelänkar och band. 16, 18 & 20mm

deddas

Silver
Pris
Olika
Returpolicy
Ja.
Bilder Skickat
  1. Ja
Edit 21/3: Fyller på denna annons med lite länkar och band. Jag hoppas det går för sig?

Tjena!
Har du nått kul byte så bara att pröva. Med fördel vintage. Bud beaktas även.

Kan mötas upp i Stockholm eller bjuda på enklare brevfrakt. Ingen retur. Såvida något inte är uppenbart fel, självklart.

Omärkt 20mm BoR med raka ändar. Ganska ovanligt, tror jag, att hitta en BoR med raka ändar i hela 20mm i bredd. Fint använt skick. (1000) (800) 700kr
Bilder:
IMG_2902.jpeg
IMG_2903.jpeg

18mm länk med medföljande ändlänkar. Köpt från tratten och tror länken kommer från Rumänien. Det gjorde säljaren iaf. Länken är ganska stel, men i mitt tycke ball!
Pris: (400) (300) 250kr
Bilder:

IMG_2898.jpeg

IMG_2899.jpeg
IMG_2916.png
IMG_2901.jpeg

Tissot Länk m. no name 18mm ändlänkar. Ändlänkarna är alltså ej original för länken. Passar dock. (400) 300kr.
Tissot med ändlänkar.JPG Tissot Baksida.JPG

Certina NSA länk. Oklart från vilken period. Skulle gissa på mitten av 80-talet till tidigt 90-tal, men osäker. Även denna saker original ändlänkar men jag har skaffat no name sådan som passar. Dessa är 18mm. Ena änden av länken är sned och ojämn (vänster sida på bilden). Tror inte det är speciellt svårt att fixa till med rätt verktyg och kunskap. (500) 400kr.
Certina NSA.JPG Certina NSA baksida.JPG Ändlänkar NSA.JPG

Till sist har jag ett gäng band. Varierar i storlek mellan 16, 18 och 20mm. 16mm bandet: 150kr (Sålt!). Priser på 18mm banden från vänster till höger: 100kr, 100kr, 75kr och 150kr (Jag har gjort egna hål på detta band, se bilder). Pris på 20mm banden från vänster till höger: 200kr (Sålt!) och 100kr. Haha och dissa ej mina bildretuscherande kunskaper! ;)
Band med mått.png Band baksidan.JPG

Förlåt för lång annons och tack KS!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp