• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upp och ner!

John R

Panerai
Hej pojkar och flicka!
En tanke som legat begravd ett antal år dök upp när jag inte orkade läsa GW:posten. Jag vet att GW brukar bära sin sladdriga DJ med botten mot pulsådern. För att förtydliga så menar jag alltså att han bär klockan med spännet uppåt. Om jag hade titta på klockan så hade jag helt enkelt bara sätt den vackra Rolex loggan.

Är det fler som bär sin klocka på detta sätt här på forat?
Jag vet att svärfarsan kör så då han är gammal bilmek, sabbar glaset fort!


Vad tycket ni om saken?

/John R
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Oftast har jag sett detta fenomen på äldre herrar som i regel även har äldre ur. Tippar på att de varit kraftigare runt armleden tidigare och sedan inte orkat korta länk. Ser väldigt vintage ut :pompus:
 

Stenman

Omega
Så sent som idag så har jag skådat två exempel av detta fenomen. Ingen av herrarna var under 60 år kan jag säga..
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Många som är eller har varit i försvaret kör den upp och ner (vad jag vet, beror nog lite på befattning). Förhindrar spegling & reflexer av glaset och man kan läsa tiden om man håller ett vapen, är mer taktiskt så.
Ingen koll på om GW har varit i försvaret nu dock. Sen är det ju lättare att läsa om man simmar. Eller gör armhävningar så gräver den inte in sig. ;) Så i rätt tid och aktivitet så kan det vara praktiskt.
 
Senast ändrad:

Jonte73

Audemars
Många som är eller har varit i försvaret kör den upp och ner (vad jag vet, beror nog lite på befattning). Förhindrar spegling reflexer av glaset och man kan läsa tiden om man håller ett vapen, är mer taktiskt så.
Ingen koll på om GW har varit i försvaret nu dock. Sen är det ju lättare att läsa om man simmar. Eller gör armhävningar så gräver den inte in sig. ;) Så rätt tid och aktivitet så kan det vara praktiskt.
På min tid i det gröna bar vissa skarp och prickskyttar klockan på det sättet i fält.
Så det skulle kunna komma från den verksamheten helt klart.
 

Jimpa

Panerai
fredrik wikingsson har den jämt upp o ner har jag märkt.
Screenshot_2015-07-17-18-21-03.png
Screenshot_2015-07-17-18-21-53.png
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Frågade en kursare som envisas med att bära den upp och ned, fick inget bättre svar än typ jo det är väl najs jag vet inte.
 

meo_swe

Audemars
Jag brukade alternera förut. På jobbet hade felvänt så att säga, och utanför tjänsten hade jag klockan som normalt folk.
Märkte att jag slog i klockan mindre när man krigade och jag hade uret på insidan, men när man sitter vid en skolbänk/dator så ligger den och drar hela tiden. Pga bekvämlighet så kör jag numer bara klockan som normala människor.
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Kul att du är tillbaka. Själv bär jag klockan med spännet nedåt som är det vanligaste nuförtiden.
Jag kommer ihåg att dom flesta av mina äldre släktingar hade spännet uppåt, varför vet jag inte.
 

finnirgens

Panerai
Hej på dig John. Jag har provat lite i omgångar att bära inåt men upptäckte att klockan fick mera stryk. Dessutom tyckte jag att kronan grävde sig in i handleden. Inget för mig iaf:)
 

Jonte73

Audemars
Enl säkra källor bär Mr Bruce Willis klockan på ovan nämnda sätt :)
image.jpg


På högern dessutom !
En riktig hedning den där karln .
 
Senast ändrad:
Topp